Skip to main content

Begin van dit jaar een aanbieding gehad om mijn Experiabox V8 om te ruilen voor een KPN box V12. Omdat mijn internetsnelheid erg laag was (15 Mb download) wilde ik dat wel proberen, misschien wordt het dan beter. Na het aansluiten bleek de snelheid gehalveerd (8 Mb download) en met hulp van de WiFi manager werd er geen betere instelling gevonden. Tevens was de helft van de tijd geen internet verbinding aanwezig, dit herstelde zich na onbepaalde tijd vanzelf. Een KPN winkel bezocht en deze bevestigde dat op mijn adres 140 Mb beschikbaar zou zijn en dat ik maar 0800-0402 moest bellen. Bij elke vraag aan de chatbot kwam ik weer bij de WiFi manager uit, dus dat hielp niet. Maar weer naar de lokale KPN winkel en hier geholpen door een lieftallige dame, die wist te vertellen dat de box V12 slecht werkt op een bedraad (geen glasvezel) net en dat ik deze kon omruilen voor een Experiabox V10. Nu heb ik weer de internet snelheid van 15Mb download en 200kb upload terug en de internet verbinding valt niet uit. Wat moet ik nu doen om wel een hogere snelheid te krijgen, anders dan wachten tot T-mobile klaar is met het aanleggen van de glasvezel waar ze op dit moment mee bezig zijn?

Welke snelheid is er haalbaar als u op de site van kpn doet alsof u een bestelling doet?


De maximaal haalbare snelheid op je adres is 146 Mbit/s 31 Mbit/s


Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Weet u hoe u in moet loggen in het modem? Zoja wilt u dat dan doen en een screenshot plaatsen van de pagina geavanceerd?


Hi @Swaensteijn, welkom op het forum. 

Ook ik ben benieuwd naar wat je ziet als je in de modem inlogt en naar geavanceerd gaat. Eventueel kun je ook morgen met ons bellen op het nummer 0800 0402, dan kan een collega dit live met je doen en kijken wat er aan de hand is. 

Ik hoor graag van je.Â