Skip to main content

Een paar jaar geleden is er iemand van de kpn langs geweest omdat ons internet heel traag was. Hij heeft de snelheid toen op de max gezet voor ons adres. Nou is het zo dat we sinds een tijdje weer traag internet hebben dus ik heb opnieuw een speedtest gedaan en nu is het maar de helft van wat het toen was. Ik vind het raar dat dit zomaar kan veranderen aangezien wij niks veranderd hebben. Wat is er veranderd waardoor dit is gebeurt en kan het weer terug naar de max?

Goedemiddag @Mnjongen, welkom op het forum!
gaat het heel toevallig om je wifi? Daarvoor kan ik je de wifimanager erg aanraden! 
Ook hier nog wat tips om problemen met WiFi op te lossen!

 

Als je ook met een bekabelde verbinding langzaam internet hebt is er natuurlijk misschien wat anders aan de hand. Kun je in dat geval toelichten hoe je alles verbonden hebt zitten op je experiabox?
Kun je dan ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Goedemiddag @Thomas . Bedankt voor je antwoord! Ik heb mijn profiel ingevuld. Ons huis is aangesloten met een DSL kabel. Wij hadden ooit 20 down (up weet ik niet zeker) en dat is nu 10. Verder zijn alle ethernet aansluitingen in gebruik en hebben wij 1 vaste telefoon. Dit is nooit veranderd (op een keer een nieuwe pc na) nooit veranderd.

De wifi in het huis is niet het probleem. De snelheid is bekabeld getest.

Mocht u nog iets willen weten hoor ik het graag want wij zouden graag de oude snelheid  (of beter:wink:) weer terug willen hebben aangezien we daar wel voor betalen.

 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


@Joep1965 


Ik zou even in het modem zelf kijken. Mogelijk werkt één van de twee lijnen niet meer.


Ik heb ingelogd op de router en onder status/geavanceerd/DSL staat line1 “ Geen link “ en line2 “ Up “. Is dit dan het probleem en zo ja wat kan ik hier aan doen om het probleem op te lossen?


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Mnjongen ik zie volgens mij waar het fout gaat. Je slaat de spijker op zijn kop. Je hebt namelijk twee kabels in je experiabox en er lijkt nu door een van deze kabels geen signaal door te komen.
Zou je deze kabels en splitter eens willen controleren en kijken of alles daar goed zit?


Ik heb de splitter gechecked en even los en weer vast gemaakt en ik kan op het oog niks zien. Ik zag op de router ook dat het lampje van 1 niet brand en van 2 wel.


Dan zullen we een monteur in moeten plannen! 
Wanneer zou jou dit de komende dagen het beste uit komen? Als je wilt kan je me hierover ook even een privébericht sturen. Dat praat vaak even wat makkelijker :)


Voor de meelezers, de monteur is in de wijkcentrale geweest waar een kabel los bleek te zitten!