Skip to main content

Sinds de beoogde firmware wijzing is mijn internet snelheid gehalveerd. Ik gebruik echter een Fritzbox 7590 dus vanzelfsprekend is de firmware upgrade niet gelukt.

Mijn ip-adres is wel gewijzigd.

Helaas is sindsdien mijn internet snelheid niet meer wat het geweest is. Sterker nog; mijn downloadsnelheid is nipt lager dan mijn upload snelheid.


De verbindingsnelheid die de Fritzbox laat zien is als vanouds:
 

 

Toch haalt de download snelheid dit niet:
 

Die downloadsnelheid was rond de 61 Mbps

 

De DSL information die de Frtizboz laat zien zegt mij niet zoveel:
 

De modem heeft inmiddels een reset gehad maar dat heeft niet geholpen. De tests heb ik bekabeld en via wifi uitgevoerd maar dat maakt niets uit.

Enig idee hoe we dit weer naar de oude snelheid kunnen krijgen?

 

Hoi @Fenriz, welkom op het forum!

Je had/hebt niet toevallig pairbonding toch?
Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hey @Thomas ,
 

Fijn dat je hier naar wil kijken. Voor zover ik weet had ik geen pairbonding. In ieder geval niet bewust.


Ik heb de gegevens van mijn vrouw ingevuld in het profiel aangezien het contract op haar naam staat. Helaas heb ik nergens een klantnummer kunnen vinden dus ik hoop dat de gegevens die ik heb ingevuld voldoen.

 

Alvast bedankt voor de moeite!


Bedankt voor jullie gegevens!
Ik zie dat jullie lijn vorige week technisch omgezet is van TFT naar KPN. Allereerst is het belangrijk dat hierna het modem volledig herstart word.

Als jullie dat al hebben gedaan vermoed ik dat er iets van een instelling niet helemaal goed staat. Nou heb ik van dit specifieke modem helaas zelf niet zovee verstand maar het staat me bij dat je zelf kunt kiezen welke firmware je erop hebt staan. Deze zou je dan volgens mij nog om moeten zetten naar KPN. Komt jou dit bekend voor?


Die herstart heeft het modem inderdaad al gehad maar dat heeft het probleem niet verholpen.

 

Je kan inderdaad aangeven welke provider je gebruikt. Die staat nu nog op Telfort maar dat kan gewijzigd worden naar KPN.  (Zie screendump).
Beetje simpel dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. :persevere:

Ik kan die setting nu nog niet wijzigen aangezien we thuis werken maar rond 17 uur ga ik het aanpassen en dan laat ik je weten wat het resultaat is.

 

Bedankt tot zover!

 


Ah dat moet hem zijn volgens mij! 🙂 ik ben benieuwd!


@Fenriz Als je toch met Fritz aan de slag gaat, kun je meteen ook de taal wijzigen in Nederlands; misschien moet je dan eerst updaten naar FritzOS 7.27. Ben je weer helemaal bij 😎


@Fenriz Als je toch met Fritz aan de slag gaat, kun je meteen ook de taal wijzigen in Nederlands; misschien moet je dan eerst updaten naar FritzOS 7.27. Ben je weer helemaal bij 😎

Dank voor de tip! Die update ga ik zeker installeren. Maar bij technische zaken geef ik de voorkeur aan Engels. :slight_smile:


@Fenriz the language of technology is broken english 😃


Opgelost!
 

Dit lijkt er meer op. Dankjewel @Thomas !
 

 


Ah top! :)  bedankt voor de terugkoppeling @Fenriz!