Skip to main content

Ik heb sinds deze week glasvezel en ik heb vervolgens mijn internetsnelheid geupgrade naar 500. Na aansluiting getest , snelheid was na installatie ongeveer 360. Vervolgens heb ik 2 superwifipunten aangesloten. Alle lampjes branden groen (ook op de superwifipunten), glasvezel en super wifipunten. Echter de snelheid zit nu rond de 100. Ook als ik direct voor met modem met 1e super wifipunt sta. Ook als ik de wifipunten ontkoppel. Ik kom niet verder met de wifimanager van kpn. Na het testen van de snelheid van de drie verdiepingen zegt het scherm. ‘Balen, het is niet gelukt’. (tot 8x toe geprobeerd) Ik heb vervolgens het modem gereset, de aansluitingen gecontroleerd, aan en uit gedaan. Ik heb gebeld met de KPN maar daar kreeg ik het advies om het bovenstaande (nogmaals) te doen of een betaalde KPN monteur.  Ik heb nogmaals alles gedaan.

Op de link die ik tijdens het telefoongesprek met KPN kreeg stond ‘De kpn verbinding werkt correct maar er is een probleem bij jouw thuis. Ik heb rode stekker opnieuw uit en ingestoken tot en met de klik en modem gereset. Stroom eraf gehaald, en opnieuw opgestart.

Alles doet het, alleen snelheid is lager dan verwacht, en ik betaal toch een behoorlijke toeslag hiervoor. Niet onoverkomelijk, maar ik wil graag snelheid omdat we door de weeks met 3 personen aan het beeldbellen zijn.

WAT TE DOEN? MONTEUR LATEN KOMEN? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Annemiek68 , als je 1 pc/laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op de router en verder alle (draadloze) apparatuur  uit, op wat voor snelheid kom je dan?

 


bekabeld kom ik op 480


bekabeld kom ik op 480

Dan heb je dus een perfecte verbinding.

Thuiswerken, beeldbellen, doe je bij voorkeur bekabeld voor een stabielere en veiliger verbinding.

Als je met zijn drieën tegelijk internet, heb je dus per persoon 480:3=160Mbit/s per persoon, bekabeld gemeten, tot je beschikking, meer dan ruim voldoende. Stel draadloos is 50% van de bekabelde snelheid, dan heb je nog 80Mbit/s per persoon tot je beschikking, theoretisch gezien, daar kan menigeen alleen maar van dromen.

 


Okee! Dat klinkt dan wel goed op deze manier. Dus eigenlijk had ik beter de kastjes kunnen kopen om de laptop via het stopcontact met internet verbinden. We zitten allemaal op de wifi. 
super bedankt!


Nee die moet je zeker niet kopen. Je kan dan beter de super wifi's bestellen.


Okee! Dat klinkt dan wel goed op deze manier. Dus eigenlijk had ik beter de kastjes kunnen kopen om de laptop via het stopcontact met internet verbinden. We zitten allemaal op de wifi. 
super bedankt!

Als je 2 super wifipunten hebt, kun je er 1 draadloos aansluiten, en op die vrije LAN-poort kun je bekabeld een pc o.i.d. aansluiten.

De Experia wifipunten, de zwarte vierkante, vind ik persoonlijk handiger, die MOET je altijd bekabeld aansluiten, maar die hebben 2 LAN-poorten, zodat je èn bekabeld kunt werken en draadloos.

Mocht je bekabeld ergens LAN-poorten te kort komen dan kun je dat eenvoudig oplossen met een switch, dan heb je een aantal; LAN-poorten extra.

Zelf komt er op mijn werkkamer een LAN-kabel binnen, die heb ik op een switch aangesloten om meerdere apparaten bekabeld aan te kunnen sluiten en een Super-Wifi punt bekabeld op de switch aangesloten voor een betere wifi op de 1e verdieping.

 

 


Superwifi resetten , als je dan no maar 100 hebt misschien superwifi omruilen in winkel (op afspraak via kpn site). Bekabeld zou je zelfs moeten uitschieten naar 550 tot 600. Speedtest ook doen met verschillende apparaten, draadloos en bedraad. Betaalde monteur geeft wel garantie, ook als het achteraf weer inzakt. Succes


Denk erom dat Wi-Fi niet een al te betrouwbaar medium is, zoals je zelf ook al hebt ondervonden. Het is afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren (magnetrons, LED-lampen, dimmers, (gewapend) betonnen muren/vloeren, Wi-Fi van je buren etc.). Van dat laatste heeft 5GHz wat minder last, maar daar staat weer een slechter bereik tegenover. Providers als kpn kunnen daar niet zoveel aan doen. En zelf kun je het bereik verbeteren door extra Wi-Fi-punten toe te voegen maar dan wel zoveel mogelijk bekabeld.

Sluit bekabeld aan wat je kunt, zoals hierboven ook al opgemerkt. Ikzelf heb op iedere verdieping een Wi-Fi-punt (3 in totaal dus). Maar nog sluit ik zoveel mogelijk bekabeld aan.Â