Skip to main content

Ik heb een Fritzbox modem en sinds Xs4all naar KPN gegaan is haal ik max 15mb download snelheid.

Terwijl ik bij Xs4all gewon de 100mb aantikte. Hoe kan dit?

PC bekabeld op de modem. rechtstreeks dus geen spitters of iets dergelijks ertussen.

Neem aan dat je alles al een keer uit/aan gezet hebt.

Als het dan niet verbeterd is zou kpn dan naar moeten kijken, de techniek zou dezelfde moeten zijn. Ik zou kpn nummer bellen.

Evt kun je hier eerst even de dsl statistiek delen uit de verbindingstab van de Fritzbox. Dan kunnen we wat over de lijnkwaliteit zeggen.

 


Technisch is er nog helemaal niets gewijzigd. Daar ligt het dus niet aan. 

Zelfs voor ondersteuning hiervoor zul je nog met het nummer van xs4all moeten bellen!

020-3987 666


Hallo @garrut87 

 

Heb je het profiel ook gewijzigd naar KPN in de Fritz!Box?

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/3548_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-aansluiting-van-KPN-configureren/


Ik moet wel bekennen dat ik bij XS4all ook een 200/20mbps abbo had, maar altijd rond 210/50 haalde. Nu zit ik bij kpn typisch op 190/28. 

Dus mijn verhaal dat de techniek hetzelfde is, gaat misschien niet helemaal op. XS4all had wel eigen racks in de centrales.


Het is inmiddels opgelost, nieuwe modem. Donderdagmiddag gebeld en vrijdagmiddag alles geregeld en aangesloten. Dat is dus waarom ik bij xs4all zit. Altijd super service.