Skip to main content

Hallo,

Ik heb een 1GB abonnement via glasvezel, in het begin waren de snelheden redelijk aanwezig echter de laatste tijd is de snelheid van mijn verbinding omlaag gegaan voor geen enkele reden. Nu op dit moment haal ik nog niet eens 100MBPS up en download als ik de speed test doe via kpn (of welke andere speed test dan ook). Om de een of andere reden was op mijn account mijn abonnement van 1GB naar 500MBPS gezet die nu weer terug gezet is geworden. echter dit blijkt geen verschil te maken. Verschillende keren de stappen ondergaan met betrekking tot resetten, kabels checken etc echter de snelheid zit er niet in. Hoe kan dit? Waarom haal ik opeens niet eens 10% van de geadverteerde internetsnelheid terwijl er niets veranderd is aan kabels of iets dergelijks?

Mvg 
Simone en Roger

Hallo @SimoneRoger de snelheidstest ku je het beste doen via de speciale Ookla-app die je kunt downloadeb in de MIcrosoft-store, er van uitgaande dat je een Windows 10/11-machine hebt. Die app geeft de meest betrouwbare resultaten.

Als alles goed werkt moet je 930/930Mbit/s kunnen halen.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

 


Hallo @SimoneRoger de snelheidstest ku je het beste doen via de speciale Ookla-app die je kunt downloadeb in de MIcrosoft-store, er van uitgaande dat je een Windows 10/11-machine hebt. Die app geeft de meest betrouwbare resultaten.

Als alles goed werkt moet je 930/930Mbit/s kunnen halen.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

 

De snelheid die ik vanuit de Ookla app krijg is maar 94Mbps.
Ik zal de twee tips die je beschreef eens proberen en dan kom ik terug met het resultaat.


Hallo @SimoneRoger , als je bekabeld met een pc getest hebt is of je netwerkkabel tussen modem en pc niet goed of je netwerkkaart binnen je pc kan maar 100Mbit/s aan.

 


Hallo JanD,

Ik heb de stroom eraf gehad voor minimaal 2 minuten van de glaskast en een fabriekst reset gedaan. Dat werkte niet. Ik weet dat het niet mijn netwerkkaart is, dus ik denk dat ik de kabels nog eens moet gaan checken en misschien gewoon vervangen. Zodra ik iets weet kom ik hier terug.
Bedankt alvast voor je hulp


Hoi @SimoneRoger, welkom op ons forum! 
Het is altijd even zoeken hiermee! Had je specifiek de kabel tussen je glasvezelkastje en experiabox ook al vervangen?


@SimoneRoger we hebben niets meer van je gehoord, heb je een oplossing kunnen vinden?