Skip to main content

Vanochtend mijn internet snelheid gecheckt na TEAMS verbindingsproblemen. Mijn snelheid van 36 MB up, 28 Mb down ligt aanzienlijk lager dan de beloofde 100 Mb van Alles in een pakket. Hoe kan dat?

Hallo en welkom, @CTAM!

Je wilt graag weten waarom je minder dan 100 Mbit/s haalt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. De belangrijkste vraag is nu: hoe heb je deze snelheid gemeten?

Via wifi zal jouw internetsnelheid altijd lager liggen dan wat er technisch haalbaar is op jouw adres. Dit komt doordat wifi afhankelijk is van allerlei omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal.

Omdat wij begrijpen dat een goede wifi verbinding belangrijk is, hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.

 

Heb je de snelheid via de bekabeld verbinding gemeten? Dan is het belangrijk om te weten of je gebruik maakt van een VPN. Dit heeft namelijk ook invloed op jouw snelheid.

 

Heb je de snelheid bekabeld gemeten en gebruik je geen VPN? Dan moeten we misschien even verder kijken. Eerst wil ik je dan een reset van het modem aanraden.

Blijf je een trage snelheid houden? Laat het dan gerust weten. We denken graag met je mee.