Skip to main content

Op 11 april heb ik de brief van KPN ontvangen waarin zij deze verhoging aankondigen. Op 8 mei 2 emails ontvangen dat de verhoging gerealiseerd zou zijn. Op het prijsoverzicht dat als bijlage bij een van de emails zat, staat dat mijn abonnement Hussel Internet 200 Mbit/s is en als extra Sneller Internet tot 1 Gbit/s voor € 0,00.
Na heel veel testen krijg ik mijn internetsnelheid niet veel boven de 200 Mbit/s (download).
Een enkele keer, bijvoorbeeld wanneer ik een LAN-kabel verplaats naar een andere poort op de router (Box 12), krijg ik eenmalig een hogere snelheid. Daarna daalt de snelheid weer naar 220 - 230 Mbit/s.

Dit gebeurt ook wanneer ik mijn laptop rechtstreeks aan het modem koppel en de andere verbindingen verwijder.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

Kun je een screenshot plaatsen van de brief, maak wel je gegevens onzichtbaar  en wil je sneller antwoord kun je de klantenservice 0800-0402 en aangeven dat een medewerker wilt spreken


Dit is een kopie van de brief die ik ontving.

 


@SjaakTu

De brief is heel duidelijk dat je binnen een maand de hogere snelheid zou moeten krijgen, vul je forumprofiel in met je naam, adres en klantnummer in zodat een kpn moderator ziet wie je bent.

Een andere optie is dat je met de klantenservice belt  0800 0402 en inspreken dat je medewerker wilt spreken.


@SjaakTu, je hebt niet recentelijk je abonnement veranderd? Zie kleine lettertjes onderaan de brief.

Je kan ook nog proberen om je modem en je glasvezelkastje uit en aan te zetten als je dat nog niet gedaan hebt.


Glasvezel + router uit en weer aanzetten al geprobeerd. Heeft tijdelijk effect dat snelheid 'hoog’ is (download circa 800 Mbit/s), maar de volgende snelheidstest geeft dan weer een downloadsnelheid van circa 230 Mbit/s.


Het blijkt dat Bitdefender VPN de boosdoener was. Als ik die uitzet heb ik een downloadsnelheid tussen 700 en 900 Mbit/s. Het probleem ligt dus niet bij KPN.
Jimni en Edu2020 bedankt voor het meedenken!


Reageer