Skip to main content

Volgens test op mijn woonadres is een internetsnelheid van 200 Mbit/s download en 61 Mbit/s upload beschikbaar, echter krijg ik maar (gemeten door jullie test) 81 Mbit/s download en 57,6 Mbit/s upload.

Ik kom dus ruim 129 Mbit/s download snelheid te kort?

Ik hoop dan ook dat kpn hier een oplossing voor gaat bedenken en mij een snellere download snelheid kan verzorgen. Ik betaal namelijk genoeg abonnementsgeld per maand. 

 

Mvg Rene Gode

Is dit via wifi gemeten?


Nee gemeten via een vaste kabel internetverbinding.


Hoi @Rene Gode en welkom op het forum! Gek dat de snelheid zoveel lager ligt, en top dat je het bekabeld gemeten hebt. 🙂 Er is dus 200 Mbit/s haalbaar op je adres, is de optie voor 200 Mbit/s aan snelheid ook actief in je abonnement? Zo ja, zou je mij dan kunnen vertellen of de snelheidstest rechtstreeks bekabeld is gedaan? Dus van je PC/laptop met een rechtstreekse internetkabel naar je modem, zonder andere apparatuur ertussen? Mocht ook dat het geval zijn, dan wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met je postcode, huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant. Als je hier een seintje geeft samen met de antwoorden op mijn vragen, dan kan ik je verbinding doormeten. 😄


Hoi Sanne,

Forumprofiel is ingevuld. In mijn abonnement is 200 Mbit/s actief. Snelheidstest is rechtstreeks bekabeld gedaan met een rechtstreekse internetkabel van PC naar modum, zonder apparatuur ertussen.

Succes met het doormeten. Ik hoop iets te vernemen? Mvg Rene Gode


Sanne,

 

Net nog even speedtest gedaan. 85,4 mbps download en 57,9 mbpa upload. Nogmaals bekeken en op mijn adres is 200 mbit/s download en 61 mbit/s upload het maximale.

groetjes rene


Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je?


Heb je glasvezel of koper? Welk type modem heb je?

Aan de maximum haalbare snelheden en behaalde upload gok ik koper, pairbonding en daarmee dus een Experiabox V10. 


Klopt helemaal Joep


Bedankt voor het invullen! Ik heb alles nagekeken en zie dat je een Alles in 1 Thuis Standaard abonnement hebt. Dit is een wat ouder abonnement (van 2013/2014) dus de internetsnelheid staat er niet los bij vermeld, maar er zit 80 Mbit/s download en 8 Mbit/s upload bij inbegrepen. Je geeft aan dat je de 200 Mbit/s optie aan hebt staan, maar die zie ik niet terug in je facturen of binnen het abonnement. Kun je toelichten waar je dit ziet? Voor nu kan ik namelijk alleen concluderen dat je zelfs meer snelheid haalt dan je abonnement toestaat, gezien je boven de 80 Mbit/s uitkomt. 🙂


Bij het afsluiten van het abonnement is mij zelfs meer dan 200 Mbit-s toegezegd echter bleek dit later bij mijn woonadres niet mogelijk. Toen zou ik het max. mogelijke krijgen. Dit is dan ook een hele tijd meer dan 100 geweest, echter de laatste tijd loopt het alleen maar steeds verder terug. Dat jullie bij KPN iedere keer weer andere abonnementen verzinnen om klanten te werven dat begrijp ik maar ook een trouwe klant wil gewoon een degelijke internet snelheid, gezien het abonnementsgeld per maand is dat toch niet teveel gevraagd? Het is toch te zot voor woorden dat ik als trouwe klant ieder jaar maar weer een ander abonnement moet wisselen om een redelijk internet snelheid te krijgen. Mijn mening is dat dat gewoon van zelf hoort te gaan als trouwe klant van KPN. Daarbij is dit abonnement gewoon stilzwijgend weer doorgelopen zonder mij op de alternatieven te wijzen, daarom loopt deze al vanaf voor 2013. Wat ik nu vraag is of mijn internetsnelheid gewoon wat sneller kan? Zonder weer een ander abonnement af te moeten gaan sluiten? Is dat nu zoveel gevraagd aan een provider als KPN. Ik denk dat jullie blij mogen zijn met zulke  trouwe klanten als mij die niet ieder jaar van de ene provider naar de andere overstappen, toch? Dat er bij mijn verouderde abonnement maar 80Mbit/s zit is gewoon administratief niet goed door jullie vastgelegd, daar er mij telefonisch veel meer is toegezegd. Ik hoop op verbetering anders ben ik als trouwe klant wellicht wel genoodzaakt om naar Ziggo over te stappen. Wilt u kijken wat er voor mij mogelijk is? Zonder weer verhoging van mijn abonnementsgeld. 


Je hebt gewoon geluk gehad al die tijd .Je kreeg meer dan bij het abonnement hoort. En dat is nu recht getrokken.  Zo simpel is het.


@Rene Gode Ah nu weet ik wat meer wat de achtergrond is. 🙂 Je hoeft niet elk jaar van abonnement te wisselen, zeker niet als je tevreden bent met je huidige abonnement. Met 80 Mbit/s redden veel huishoudens zich prima, dus niet voor iedereen geldt dat ze het abonnement aan willen passen. Daarnaast hebben we nu Hussel abonnementen waarbij je binnen het abonnement zelf van snelheid kan wisselen mocht je toch meer of minder nodig hebben. Ik wil je daarom allereerst ook aanraden om een kijkje in je MijnKPN te nemen. Als je daar naar de thuisdiensten gaat en dan kiest voor ‘Abonnement wijzigen’ (blauwe letters) dan kun je daar alle opties vinden. 🙂 Ik zie ook dat er 200 MBit/s op je adres haalbaar is. Wellicht is de verbinding in de tussentijd zo verbeterd dat je de 200 Mbit/s nu wel kunt halen, dus je kunt bijvoorbeeld voor Hussel 200 Mbit/s kiezen samen met alle opties die je er dan nog bij wilt. Daar zie je dan ook meteen wat de prijs van het abonnement is en je kunt voor jezelf aanpassen wat voor extra opties je er bij wilt hebben. Wellicht ben je daarmee goedkoper uit dan je nu bent en laat het gerust weten als je wilt dat ik met je meekijk. 


Sanne bedankt voor je klantvriendelijke reactie in tegenstelling tot deze van ene Joep1965. Wie dat is weet ik niet maar erg vriendelijk in zijn reactie is hij niet zie hieronder. 

Je hebt gewoon geluk gehad al die tijd .Je kreeg meer dan bij het abonnement hoort. En dat is nu recht getrokken.  Zo simpel is het.” 

Ik heb al in MIJNKPN gekeken en dat zou voor mij erop neerkomen dat ik iets minder ga betalen maar wel eenmalig 25,00 kosten moet betalen om mijn abonnement te wijzigen. Dus dan maar even aanmodderen en ik denk dat ik toch maar even bij een andere provider ga kijken of ik daar niet meer kan besparen op mijn kosten met wel een hogere internetsnelheid. Ik merk wel dat trouwe klanten niet echt bij de KPN beloond worden voor hun trouw. Dit terwijl het aantrekken van nieuwe klanten altijd gepaard gaat met aantrekkelijke aanbiedingen of gratis pakketten etc. 

Het enige wat ik wil is mijn huidige pakket aanhouden met een iets sneller internet, zonder daarvoor weer extra kosten te moeten maken. Hoe moeilijk kan dat zijn? Voor een abonnementsbedrag van € 76,26 per maand mag je toch wel iets als trouwe klant terug krijgen? Jammer dat jullie meer moeite doen om nieuwe klanten te trekken dan trouwe klanten te behouden. Met vriendelijke groet Rene Gode


Hmmm, naar mijn weten betaal je die kosten alleen als je een nieuwe aansluiting krijgt. Dat is bij jou niet het geval, dus waar die €25,- dan vandaan komt… 

Idee: zou je met ons willen bellen via 0800-0402? Dat kan doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdag tussen 9:00 - 17:00. Mijn collega kan dan het abonnement met je doorlopen en aanpassen tot je iets hebt wat bij je wensen past. Je kan dan ook aan diegene vragen hoe het met de €25,- aansluitkosten zit. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die op jou van toepassing zijn, maar daar kan mijn collega je uitsluitsel over geven. Hopelijk kun je dan je abonnement naar wens ‘vernieuwen’ en kun je er weer flink wat jaren mee vooruit. 😄 Mocht je later of in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons op het forum te vinden! 


Het enige wat ik wil is mijn huidige pakket aanhouden met een iets sneller internet, zonder daarvoor weer extra kosten te moeten maken. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Elk abonnement heeft gewoon een vaste snelheid. Daar word niet voor individuele klanten van afgeweken. Dat kan niet. Het systeem van KPN staat dat überhaupt niet toe. Vroeger misschien wel. Maar tegenwoordig echt niet meer.

Voor een abonnementsbedrag van € 76,26 per maand mag je toch wel iets als trouwe klant terug krijgen? 

Ja zeker: 80 mbit internet, tv en telefonie. 

Hoeveel tv ontvangers heeft u? En wat zit er verder nog bij? Want als er maar 2 ontvangers bij zitten en geen overige pakketen, dan vindt ik het wel een stevige prijs moet ik zeggen.


Sterker nog een abonnement mag contractueel niet eenzijdig aangepast worden.

Er is ooit een abonnement afgesloten deze dienst tegen deze prijs en als er geen verdere actie komt die niet door KPN geïnitieerd mag worden ( Mogen niet zomaar iedereen gaan bellen ) blijft deze precies zoals hij is... hoogstens zal er een mail kunnen komen met iets van "Er zijn nieuwe abonnements vormen, wellicht bent u een goedkoper of beter mee uit, Voor meer unfo kunt u bellen ...."

Wilt u wijzigen kan dit altijd maar dit moet echt altijd bij u vandaan komen dit mag wettelijk niet zomaar gedaan worden al zou het alleen in uw voordeel zijn..


@Rene Gode Als je het abo te duur vindt, moet je het misschien eens anders bekijken en meten wat je nodig hebt of verbruikt aan snelheid en dan je abo afbouwen. Die telefoonlijn verbinding bij jouw waarover je het internet en TV hebt zit in de loop der tijden wel zo’n beetje aan het einde van z’n latijn.

Maar er zijn ook mensen die met glasvezel in huis bewust een abo van 50/50 nemen, wat dan eigenlijk trager is dan het jouwe. Bij Ziggo is je download vast makkelijk hoger te krijgen, maar je upload en ping zal er niet beter op worden. Je kan ook in de ExperiaBox op de DSL Status pagina kijken wat de daadwerkelijke lijnsnelheid is, want het probleem kan ook elders in de infrastructuur liggen.