Skip to main content

Geachte heer Jörg Kramer, Directeur klantenservice,

 

Voorop gesteld ik houd er niet van om dingen op de persoon te spelen maar in dit geval vind ik het terecht gezien de email die ik deze week van u ontving.

 

In dit bericht gaf u aan dat u op 7 september 2021 tussen 0.00 en 06.00 de software van mijn modem ging verbeteren. Nu begrijp ik best dat u dat niet persoonlijk zelf heeft gedaan want u heeft andere bezigheden als roerganger dat is logisch.  Maar dat is het bericht wat ik ontving.

 

Werkt er iets niet zoals u gewend bent? Ik heb het advies opgevolgd en het modem enige tijd uit gezet en toen weer aangezet.

 

Ik kan niet anders constateren dan dat na deze update mijn download snelheid is gedaald van in de praktijk 50-52 Mbit naar 33-35 Mbit. Ook de upload snelheid is naar beneden gegaan. Dat geldt voor zowel bedraad internet als ook WiFi.

 

Uit andere berichten op het forum lees ik dat dit gedaan is om de snelheid van Telfort klanten terug te brengen naar de oorspronkelijke contract snelheid en het in te passen binnen KPN. 

 

Wat mij nog het meeste stoort is dat dit totaal niet gecommuniceerd is. Een verbetering die gewoon een slechter product oplevert.  Vanaf het moment dat ik bij Telfort ook TV en telefoon af ging nemen heb ik bovengenoemde snelheden altijd gehaald. 

 

Als inderdaad terug wordt gegrepen op het contract van destijds zou ik het ook sympathiek vinden als de prijs van destijds wordt berekend.  Jaren lang ging de prijzen ieder jaar omhoog, ook onder het mom van verbeteringen aan het netwerk.

 

Het zal juridisch allemaal wel kloppen. Maar chique vind ik het op deze manier zeker niet!

 

Een motivatie had wel leuk geweest, verder is het de wet van vraag en aanbod op de markt.

 

 

Met vriendelijke groet,

Martin Holstein

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Goedemiddag @Railrunner, welkom terug.
Bedankt voor je bericht, ik vrees dat ik hier helaas niet echt een oplossing voor heb maar zal je feedback in ieder geval doorgeven!


Hallo Thomas,

 

Hartelijk dank voor je bericht. Bij het schrijven van mijn topic had ik verder ook geen enkele verwachting, uit andere topics over dit onderwerp blijkt duidelijk hoe het zit. Ik ben duidelijk niet de enige die hier tegenaan loopt.

 

Het is nu zaak om mijn mail via mijn domein af te gaan handelen. Dat wordt best een klus want ik ben via Worldonline, Tiscali en Telfort bij KPN aangekomen. Maar het is eenmalig en maakt mijn mail daarna provider onafhankelijk.

 

En dan gewoon eens kijken wat er allemaal is. En misschien kom ik na een contract periode wel weer eens langs als daar een mooie start korting en nieuwe apparatuur tegenover staat. Dan wil ik het best wel weer twee jaar doen of zo.

 

Blijkbaar ligt daar toch een verdienmodel. En voor mij misschien ook wel, ik heb in ieder geval niet de indruk dat vaste klanten erg gewaardeerd worden bij KPN.

 

Nogmaals over de noodzaak kun je discusseren. Op een gegeven moment moeten Telfort klanten geïntegreerd worden bij KPN in een tarieven systeem. Maar doe dat open en eerlijk, communiceer waarom e.d.  Daar had ik zelf in ieder geval nog meer respect voor gehad.  Door dit met een "verbeter” update even er doorheen te drukken vind ik geen stijl. 

 

Uiteraard spreek ik met dit topic alleen voor mijzelf. Andere mensen hebben uiteraard hun eigen mening over dit onderwerp.

 

Verder mag dit topic wat mij betreft gesloten worden.

 

Met vriendelijke groet,

Martin