Skip to main content

Hallo iedereen!

Ongeveer een week geleden heb ik een internet upgrade naar 1000MB uitgevoerd. Momenteel is de internet snelheid helaas niet hoger en beter geworden, maar zelfs veel slechter en langzamer.

Ook is de Wi-Fi bereik ineens een stuk slechter geworden. Er zijn bijvoorbeeld meerdere Wi-Fi versterkers en als je er recht tegenover staat, dan haalt hij de volle bereik nu ook niet meer. De internet snelheid lag eerst rond de 500, maar nu ligt het rond de 100. Dit geldt voor zowel internet als Wi-Fi.

Hopelijk wilt en kan iemand mij verder helpen.

Alvast ontzettend bedankt!

Marijke

@Mar2505 Hi Marijke, welkom op ons forum!

De bedoeling van een snelheidsverhoging is natuurlijk dat je erop vooruit gaat. Ben je naar 100 Mb snelheid gegaan of naar 1 GB, dus 1000 Mb? Welke Experia Box en Wifi Versterkers heb je? Hoe heb je ze precies aangesloten? En hoe is de snelheid als je deze test met een computer of laptop die met een kabel verbonden is met de Experia Box? Alle informatie en details zijn welkom. Op die manier maak je het andere forumbezoekers, en mij als moderator, zo makkelijk mogelijk om je te helpen :)

Je kunt ook alvast proberen om de Wifi Manager te doorlopen. Dit is een handige servicetool die stap voor stap je verbinding controleert en je wifi zo optimaal mogelijk instelt. Er komt altijd een resultaat uit, ik ben benieuwd wat dat bij jou is.


Hoi Alexandra,

Ontzettend bedankt voor uw reactie.

Wij hebben de V10 en twee witte vierkante Wi-Fi versterkers van KPN.

Het Wi-Fi probleem schijnt inmiddels al opgelost te zijn door de tv ontvangers boven niet op een witte vierkante Wi-Fi versterker aan te sluiten. Wij hebben meerdere tv ontvangers. 1 beneden en 2 boven. De tv ontvanger beneden schijnt op de V10 aangesloten te zijn en de tv ontvangers boven op witte vierkante Wi-Fi versterkers. Zou ik mogen vragen wat in dit geval de beste manier zou zijn om meerdere tv ontvangers aan te sluiten, zonder dat de Wi-Fi slechter wordt?

Op een volledig sterk Wi-Fi signaal komt de snelheid uit op een downloadsnelheid van 303MB en een uploadsnelheid van 469MB. Bedraad internet komt echter uit op 100MB. Helaas komt het nog niet in de buurt van de internet upgrade die wij hebben uitgevoerd naar 1GB.

Hopelijk wilt en kunt u mij verder helpen. Zie graag je reactie tegemoet.

Alvast ontzettend bedankt.


@Mar2505 Geen probleem, we denken hier graag met je mee :)

Het Wi-Fi probleem schijnt inmiddels al opgelost te zijn door de tv ontvangers boven niet op een witte vierkante Wi-Fi versterker aan te sluiten. Wij hebben meerdere tv ontvangers. 1 beneden en 2 boven. De tv ontvanger beneden schijnt op de V10 aangesloten te zijn en de tv ontvangers boven op witte vierkante Wi-Fi versterkers. Zou ik mogen vragen wat in dit geval de beste manier zou zijn om meerdere tv ontvangers aan te sluiten, zonder dat de Wi-Fi slechter wordt?

Er zijn verschillende manieren waarop je je tv-ontvangers kan aansluiten. De beste en meest stabiele manier is om rechtstreeks een internetkabel aan te sluiten tussen je tv-ontvangers en de Experia Box. Ik kan me voorstellen dat dat niet in elke woning en situatie even handig en realistisch is, daarom is er wel een alternatief. Denk bijvoorbeeld aan de Draadloze Verbindingsset. Deze adapters leiden de verbinding om via je stroomnetwerk. Je kunt ze online bestellen of kopen in de KPN winkel in je buurt. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, dus je kunt ze eerst rustig uitproberen. Als je de verpakking en bon maar goed bewaart.

Wat de internetsnelheid betreft, dat kan verschillende oorzaken hebben. De hardware in je computer of laptop moet geschikt zijn voor de hoge snelheid om dit te kunnen meten, en via een kabel is het belangrijk dat je een Ethernet Cat6 kabel gebruikt. De Cat5 kabels zijn niet geschikt voor de hogere snelheden. Via WiFi is het ook betrekkelijk, aangezien de draadloze verbinding erg gevoelig is voor storingsbronnen en andere signalen in je buurt. Dit kan je snelheid erg naar beneden halen. Ik raad je daarom aan om eerst onze Wifi Manager te doorlopen. Deze helpt je om de verbinding te controleren en optimaal in te stellen.