Skip to main content

De internet snelheid komt sinds installatie nooit boven de 100Mb uit, terwijl ik een abonnement voor 200Mb.

Op advies van helpdesk al getest op verschillende devices, verschillend WiFi punten en via de vaste kabel, maar geen hogere snelheid beschikbaar. Uiteindelijk ook nog getest met vaste netwerkkabel rechtstreeks op router met een laptop met 1Gb netwerk poort, maar snelheid komt nooit boven de 100Mb (blijft rond 96Mb).

Reeds gecheckt met de helpdesk, maar is mijn abonnement wel goed ingesteld? Op verschillende sites voor internetsnelheid testen lijkt de snelheid wel beperkt te worden net voor de 100Mb.

Nee, de meest rechtse knippert oranje.

Hmm.  Ik wil nu toch wel even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


@Erwin_  Ben even druk geweest met een verbouwing, dus was even blijven liggen… maar heb mijn profiel aangevuld en snelheid is nog steeds ongewijzigd. Zou het waarderen als je er naar wilt kijken!

 

Jules

 


Had je nog geprobeerd om die gele kabel te vervangen, @Julius024 ?


Ja. Ik had de korte rode kabel gebruikt (ook op advies helpdesk) maar maakt geen verschil.


Lijkt me nuttig dat ik je even bel. Schikt het morgen rond het middaguur?


Morgen zit ik op mijn werk. Zou het vrijdag kunnen?

Jules


Vrijdag werk ik 's avonds.  Ik vind het geen probleem om dan even te bellen. Als jou dat ook uitkomt?


Ja prima. Kan het na 20:30?


Ja, dat kan.  Ik zet je in mijn agenda.


Ik heb voor komende vrijdag (4-11) tussen 8:00 en 12:00 een monteur ingeboekt, @Julius024 . Laat je weten hoe het afloopt?


En? Hoe is het afgelopen?


Helemaal super. Probleem is opgelost. Kostte de monteur wel meer dan 2 uur en zowel de binnenkomende kast van de aansluiting als de router is vervangen, maar uiteindelijk de juiste snelheid nu.

 

Heel erg bedankt voor de support! Werkte veel fijner dan via de telefoon.…

Jules


Dank voor je update en ik ben ook blij dat het hiermee gefikst is!Â