Skip to main content

Hi,

 

Ik kreeg een smsje dat op 7 oktober de software van mijn modem zou worden verbeterd (….) en dat ik een nieuw ipadres zou krijgen. Ik heb een VDSL van telfort die al jarenlang stabiel ongeveer tot iets van 90MB/s haalt normaliter. En U raadt het al…. na de omzetting naar KPN is ineens de maximale  snelheid naar max 27MB/s gedaald . Ik heb alles al een keer uitgezet, ik heb het modem in bridge modus aan mijn ubiquity dreamstation pro hangen, deze heeft ook een scheduler die regelmatig de bandbreedte checkt en ook die geeft aan dat de lijn een flink stuk langzamer is geworden en ik nu een 30/30 snelheid heb.

Enig idee wat hier aan de hand is en waarom mijn lijn van telfort na jarenlang perfect gewerkt te hebben en nu ineens omgezet is naar KPN niet meer vooruit te branden is?

 

thx

 

Jan

 

Welke snelheid hoort er bij je abonnement?


100/10


Dat is vreemd ja. Welk type modem heb je ?


Ik heb een experiabox V8


Ik zou morgen even met de klantenservice bellen 0800-0402.


Ik zou morgen even met de klantenservice bellen 0800-0402.

 

Inmiddels gedaan, het modem is gereset maar bleef weigeren zich aan te melden op het kpn netwerk en springt daardoor naar de standaard snelheid. Ze sturen een nieuw modem op die komt morgen en ik ga er van uit dat het daarmee opgelost is. Goede service van de persoon die ik aan de lijn had complimenten!


Klinkt goed.  Last even weten hoe het afloopt.