Skip to main content

Hi, 

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuw appartement. Bij mijn oude appartement zat ik nog op een oud Telfort abonnement van 50 Mbit/s. Dezs snelheden haalde ik niet, maar dat gaf KPN ook al aan op de website bij snelheid obv adres. Bij het nieuwe appartement zou ik volgens de website download 190 Mbit/s en upload 31 Mbit/s kunnen krijgen. Was al wat hoopvol, maar had toch besloten om eerst mijn huidige abonnement aan te houden om de verbinding te testen. In de meterkast komt niets binnen qua kabels/aansluiting. In de woonkamer hangt een KPN 'kastje' met aansluitingen. Hiermee heb ik het modem, de Experia Box v10 aangesloten (met een nieuw dsl kabeltje met een 'KPN keur' volgens de verpakking). 

Na meerdere speedtests kom ik maximaal rond deze snelheden:

Download 23 Mbit/s

Upload 28 Mbit/s

 

Iemand enig idee of het toch mogelijk is om sneller internet te ontvangen? Lijkt mij dat ik hier de 190 Mbit/s download snelheid nooit ga halen.

Heb je dat gemeten met een bekabelde pc of laptop.


Hallo @MMAT123 je zou eventueel pairbonding aan kunnen vragen, daarmee kan je snelheid oplopen tot maximaal 200/20Mbit/s afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Doe eens een proefbestelling op kpn.com via je postcode/huisnummer.

Als daar de hogere snelheid stat kun je morgeneven bellen met 0800 0402 en vragen om pairbonding.

Er wordt dan in de centrale wat aangepast en je krijgt een speciale kabel die je zowel op de blauwe als de grijze aansluiting moet aansluiten en de andere kant in de DSL-aansluiting van je modem, die wel een V10 moet zijn. Heb je een ander modem dan krijg je tevens een V10 ter omruil aangeboden.

Aangezien Telfort geen pairbonding kent zul je eerst naar het echte KPN over moeten stappen.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien of je (binnenkort) glasvezel krijgt/hebt.

 

 


Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

 

@Joep1965 draadloos getest via mobiel en de KPN Thuis app

@JanD zal morgen eens bellen om te informeren over pairbonding. Bedankt! 

 


Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Van die laatste zou ik graag een screenshot zien. Gaat dat lukken?


Hoi @Joep1965

Is dit het scherm wat je bedoelt?

 


Hallo @MMAT123 zo te zien moet je 110Mbit/s kunnen halen, download, bekabeld gemeten. Keurige waarden.


Klopt en het ziet er keurig uit. Mooie snelheid.  Het gaat dus mis na het modem....