Skip to main content

Sinds de laatste keer dat KPN heeft aangegeven onderhoud te doen aan het netwerk ,en heeft gedaan, in onze omgeving varieert mijn internet snelheid van 2 Mbps  tot 180 mbps upload

Op het moment van meting van KPN is er natuurlijk voldoende snelheid.

KPN geeft aan dat het mogelijk bij de huisaansluiting ligt maar daar is de laatste maanden niets gewijzigd.

Hoe maken we dit inzichtelijk? en lossen we dit op ?

 

Gaat dit over Wi-Fi of over de bekabelde verbinding? Belangrijk is om te weten welke snelheid er mogelijk is. Dat kan je checken door op de site van kpn net te doen alsof je een bestelling doet.


Het gaat over de wifi en de bekabelde verbinding


Ok gaan er lampjes op het modem van kleur veranderen tijdens de uitval? Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk versturen? Heb je glasvezel of koper?


Ja, de lampjes worden oranje, we hebben koper 2 draads? En allen een desktop pc  en 3 wifi versterkers.


Welk type modem heb je? Dus geen tv ontvangers?


Experiabox V10


Ja, de lampjes worden oranje, we hebben koper 2 draads? En allen een desktop pc  en 3 wifi versterkers.

Welke lampjes worden er oranje op het moment dat er uitval is? Zou je eens in de gaten kunnen houden of bij de DSL-poort ook iets gebeurd met de lampjes L1 en L2?


Ok. Kan je inloggen in het modem en dan naar status gaan en dan naar geavanceerd? En kan je daarvan een screenshot plaatsen? 


Ga ik doen. L1,2 zijn de binnenkomende lijnen?

 


Ga ik doen. L1,2 zijn de binnenkomende lijnen?

 

Yes! Als je gebruik maakt van een DSL-verbinding op een enkel aderpaar zou L1 stabiel moeten branden. Gebruik je twee aderparen (het zogenoemde pairbonding) dan zouden L1 en L2 stabiel moeten branden. 

 

Die lampjes geven eigenlijk aan wat de status is van de DSL-verbinding: 

  • Uit: geen signaal op de lijn
  • Langzaam knipperen: V10 is een DSL-handshake aan het opzetten
  • Snel knipperen: Handshake voltooid, de lijn komt in zogenoemde ‘full initialization’
  • Stabiel aan: volwaardige DSL-verbinding

 

De lampjes laten niet alles zien maar als die ook uit gaan en het bovenstaande traject volgen op het moment dat je verbinding wegvalt dan kan dat al wel veel zeggen omdat dat dan inhoudt dat je modem zijn volledige verbinding kwijt raakt.

 

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de statuspagina, ga hiervoor naar https://192.168.2.254, de eerste keer is het wachtwoordveld leeg. Daarna klik je rechtsbovenin in de zwarte balk op ‘status’:

 


Helaas, de website is niet te vinden


Helaas, de website is niet te vinden

En via de website mijnmodem.kpn ? 


Zeg je nou dat je dus niet in het modem kan komen?????


Heren, bedankt, ik kom er niet uit op dit moment.


Wat je zou kunnen doen is een Command Prompt openen (Windows toets+R, typ in ‘cmd’ en druk enter). In de command prompt voer je de code ‘ipconfig’ in. Kijk naar de 'Default gateway’, dat zou het adres van je V10 moeten zijn.

 

In mijn geval is het 10.2.1.1 omdat ik achter een eigen router zit die andere IP-adressen gebruikt.


Goedemorgen @20JR, welkom op ons forum!
Als je wilt kan ik vanaf hier ook even met meekijken naar je aansluiting.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Is gebeurd


Bedankt voor je gegevens @20JR, ik heb meteen even meegekeken.
De pairbonding verbinding ziet er goed uit en tot aan je experiabox zie ik zo ook geen problemen. Ik zie ook dat hier eergisteren een monteur voor langs geweest is. Heeft die het niet opgelost?

Kun je het ook eens testen met een bekabelde computer direct op de experiabox? Dus niet via de wifiversterkers?


Die geeft nu 179 mbps upload en 56 Mbps download aan.

Maar dat kan ieder moment anders zijn.

Een van mijn buren heeft hetzelfde probleem vandaar dat ik verwacht dat er iets in de centrale niet goed zit. 


Het is m.i ontstaan na onderhoud aan het netwerk van vorige week.


Nee, de monteur die hier geweest is heeft een zelfde meting gedaan en aan gegeven dat het aan de soundbar zou kunnen liggen. 

Maar die staat aangesloten via Caiway.


De kans dat het in de soundbar zit acht ik inderdaad niet zo groot tenzij die misschien iets op je wifi doet. Volgens mij staat dat hier los van.
De lijn meet nog steeds netjes en stabiel maar dat zijn natuurlijk wel enigzins momentopnames.
Zou je hierover toch eens willen bellen op het moment dat de snelheid wegvalt? Mijn collega's kunnen dan direct even meekijken!


Dank je wel

Ga ik doen


Goedenavond, 

Ik heb exact hetzelfde probleem: de ene keer is de verbinding razendsnel en de andere keer (minuut later) zakt de verbinding naar een minimum (zo laag dat Netflix het niet aankan).

 

Is er een oplossing? Heb alle stappen in de wifi-manager al doorlopen.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Tom


@Tom011 maak zelf even een topic aan en geef zoveel mogelijk info. Type modem etc.