Skip to main content

Onze internetverbinding is nieuw opgeleverd vanwege nieuwbouw, ergens in November heb ik het glasvezel kastje geplaatst en zijn we begonnen met afmonteren en installeren van het netwerk en toebehoren. Ook toen al kreeg ik het idee dat onze accesspoints niet stabiel waren maar gooide het op instellingen en drukte op het eigen netwerk. Nu we er sinds kort wonen en de tv (bekabeld) ook vele malen uit is gevallen, met name in de avond valt het me op, ben ik op zoek gegaan naar waar het probleem dan zit. Ik heb allerlei kabels gepakt en meerdere metingen gedaan. Bedraad en onbedraad. Via onze home assistant server kan ik zien dat ie tot een dag of 5 geleden zijn snelheid wel haalde (200mb/200). Via de laptop direct op jullie modem/router, zonder andere kabels en WiFi uit, kwam ik tot deze meting: zie link. Telkens is de upload redelijk stabiel geweest, wel iets te laag qua snelheid maar wel redelijk. De downloadsnelheid varieert van soms zelfs bijna 0 tot aan ca 80/85mbit. Meestal rond de 40/50mbit. Dat is snel genoeg om nu 4K tv te kijken volgens mij, maar het moet gewoon sneller. Ik weet niet waar er iets fout gaat. Wie kan mij helpen? Volgens de site van KPN is er geen probleem met de installatie tot aan mijn meterkast, maar aan mijn router meet ik toch iets anders. Zit het dan misschien toch tussen de glasvezelkast tot aan de router? Daar is niets mee gebeurd maar werkt verder wel (3 groene lampjes). Ik hoor graag. 

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/439b5f30-8e05-11ed-a855-8f0d4d59843c

 

Hoi @Tijnus. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een trage internetverbinding hebt en dat het signaal soms wegvalt. Heb je deze stappen gevolgd op KPN.com? Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook jouw diensten eens doormeten vanuit deze kant. Ik hoor graag van je! 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg verder geholpen bent. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt hierin, dan hoor ik dat graag!