Skip to main content

Hallo KPN,

Ik heb een glasvezel kabel in Nijmegen en betaal voor 100/100 Mbps snelheid maar krijg 13,9/8,9 Mbps

Na een test en automatische instelling via jullie website kwam de snelheid in jullie test op 46 MBPS.

Dit is nog lang niet de 100MBPS waarvoor ik betaal.

Ik zit met mijn laptop 2 meter naarst de Modem Experia Box v10 - ZXHN H369A sn ZTEEG8GK1J03712 

Deze apparatuur is door jullie geïnstalleerd en nu moet ik een service monteur betalen om te repareren wat jullie fout doen. dit kan toch niet waar zijn?

KPN moet eerst zorgen dat hun apparatuur werkt en dat jullie modem 100/100Mbps levert.

Mijn prive laptop / apparatuur is mijn zorg.

In afwachting van jullie actie.

mvg Piet van Deijzen

 

Hallo @pvd2707 !!!

Wat meet U bekabeld voor snelheid met https://www.speedtest.net/ ?

Dat is namelijk wat er daadwerkelijk geleverd wordt.


Heb net een kabel aan gesloten en meet 

Download : 20.2 Mbps

Upload      : 124.3 Mbps 


Hoi @pvd2707, bekabeld zou je met glasvezel de 100 download ook wel moeten halen bij glasvezel! Ook gek dat hij zo schommelt. Er zijn nog een aantal dingen die ik graag met je probeer om dit op te lossen!

  • Kun je allereerst je experiabox eens een volledige reset geven met het paperclip knopje achterop?
  • Kun je het ook eens testen met alle andere apparatuurt ontkoppeld/uitgeschakeld? Andere routers,netwerkapparatuur en (spel)computers?
  • Heb je ook een andere internetkabel die je kunt proberen (al is het om te testen) tussen je experiabox en je apparaat maar ook tussen je glasvezelkastje en experiabox? 

Hallo, Heb net gestest:

15:46 - WIFI 33/19

15:47 - kabel 66/122

Ik heb niets extra aan staan, al mijn testen zijn naarst de experia box en met tv aan.

De kabel die ik gebruik is goed, heb vaker hiermee de snelheid wel de juiste snelheid gemeten.

zondag - kabel 14:07 94.8/124.2

zondag - kabel 19:29 89/123

zondag - kabel 22:55 95/124

zondag - WIFI 22:56 94/121

maandag - WIFI 14:11 95/122

dinsdag - WIFI 15:46 33/19

dinsdag - kabel 15:47 66/122

dinsdag -kabel 16:27 66/122

dinsdag - WIFI 16:28 27/21

uit deze metingen blijkt kabel en apparatuur is ok en levering KPN is niet altijd wat het moet zijn.

Als ik de reset knop druk welke waarden moet ik dan hebben om op mijn oude instellingen terug te komen?

Kan KPN bewijzen/meten dat op mijn aansluiting altijd de juiste snelheid geleverd word? 

svp kopie van deze test waarden.


Hallo @pvd2707 , alléén bekabeld testen met 1 pc rechtstreeks aangesloten op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, is zinvol.

3x testen met korte tussenpozen achter elkaar en dan het gemiddelde nemen is voldoende.

 


net om 20:43 met kabel 15/124 Mbps

te traag voor woorden?*

 

*admin edit: 30 vraagtekens verwijderd


Ik kijk graag even met je mee @pvd2707. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dat een internetkabel altijd goed gewerkt heeft betekent overigens niet dat deze nu geen problemen kan geven. Ik wil je daarom écht vragen even te testen met een andere. Specifiek tussen je glasvezelkastje en experiabox. 
Als je geen extra netwerkkabels in huis hebt kun je eventueel de kabel van je TV ontvanger of computer even gebruiken.


Vandaag 23 Febr internet snelheid veel te laag als waarvoor ik betaal. 

Bij deze stel ik KPN in gebreken.

KPN snelheidstest gedaan met kabel: 10/124 Mbps

KPN snelheidstest na spanningsloos maken van router en glaskabel aansluiting :15/124Mbps

Ik wil garantie / bewijs dat KPN levert waarvoor ik betaal 100/100Mbps internet snelheid.

Soms haal ik deze snelheid maar vaak ook niet.

In afwachting van uw informatie / actie,

Een niet tevreden klant.


Kun je jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we voor je kijken @pvd2707. Zonder het ingevulde profiel kunnen we niet meekijken. 


heb gegevens ingevuld


Bedankt voor je gegevens @pvd2707, ik heb de lijn uitgelezen en zie vanaf hier eigenlijk helemaal geen problemen. De lijn meet tot aan je experiabox snel en stabiel.
Als je deze problemen nog steeds ervaart, kun je de snelheid dan nog eens bekabeld testen met alle andere apparaten uitgeschakeld of ontkoppeld? En toch ook even met een andere kabel?


@pvd2707 we hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het opgelost is of je de oorzaak in ieder geval gevonden hebt.
Mocht dat niet het geval zijn of mocht je verder nog ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!


Hallo, Nu weer goed , net gemeten.

naar mijn idee fluctueert het vaak.

Zodra het weer beneden peil is ga ik het weer melden.

hoop dat het niet meer voorkomt maar het moet niet nodig zijn om KPN elke keer weer te controleren.

Het moet gewoon elke keer en altijd goed zijn. daar betaal ik voor.

In mijn ogen is KPN nog onbetrouwbaar.

beterschap.