Skip to main content

Hallo,

 

ik heb een 1GB glasvezel pakket bij kpn. Enige tijd nergens last van gehad. Nu uit het niets behaal ik maar 100mbps. Er is niks veranderd in de bekabeling of apparatuur. Waar kan dit aan liggen.

beide testen (bekabeld en via wifi) geeft 100 mbps aan. Voorheen was dit op zn minst 800/900 mbps.

 

ik heb op de modum al een hardreset uitgevoerd. En de stroom van het glazvezel kastje en de modum minimaal een half uur losgekoppeld. Helaas geen verschil

Dat klinkt alsof de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem niet meer goed werkt. De fallback snelheid van een internetkabel als die is beschadigd is 100mb. Heb je de mogelijkheid om een andere internetkabel hier tussen te testen?


Ik woon zelf in een appartement. Dit zou betekenen dat ik de kabel van de glasvezelkasje die in de meterkast staat moet vervangen. Dat is wel de kabel die 2 verdiepingen omhoog gaat.


Of tijdelijk een het modem in de meterkast zetten en dan testen of je wel hoger dan 100 haalt.


Hoi @shyless, welkom op ons forum! Dit klinkt inderdaad alsof er iets met die kabel niet helemaal lekker zit. Heb je het nog kunnen testen met een andere kabel of met je modem (tijdelijk) in de meterkast?


Je moet inloggen op je modem en dan je wifi frequentie veranderen van 2.4 ghz naar 5.ghz en het kanaal vastzetten zie mijn wifi instellingen foto ik gebruik geen wifi versterkers mijn modem ik heb een experiabox v10 deze staat beneden ik werk draadloos op mij laptop, boven op zolder

ik heb nooit problemen en ik haal met gemak de maximale wifi snelheid dus geen 2.4 GHz gebruiken vastzetten op 5 GHz ik wens je succes


Je moet inloggen op je modem en dan je wifi frequentie veranderen van 2.4 ghz naar 5.ghz en het kanaal vastzetten zie mijn wifi instellingen foto ik gebruik geen wifi versterkers mijn modem ik heb een experiabox v10 deze staat beneden ik werk draadloos op mij laptop, boven op zolder

ik heb nooit problemen en ik haal met gemak de maximale wifi snelheid dus geen 2.4 GHz gebruiken vastzetten op 5 GHz ik wens je succes

Het gaat ook over bekabeld internet, dus het heeft weinig zin om de 2.4ghz te veranderen naar 5ghz. Verder zenden modems van KPN standaard al de 5ghz uit dus dit advies is niet heel nuttig. 


Hallo iedereen, 

 

mijn laatste test is geweest dat ik mijn modem mee naar beneden heb genomen. De glasvezel kabel heb omgewisseld. En inderdaad geen traag internet meer. Ik ga er dus ook vanuit dat de glasvezel kabel die van beneden naar boven leid kapot is.

komen monteuren van kpn dit repareren/vervangen of moet ik dit zelf doen? 

 

 


Hallo iedereen, 

 

mijn laatste test is geweest dat ik mijn modem mee naar beneden heb genomen. De glasvezel kabel heb omgewisseld. En inderdaad geen traag internet meer. Ik ga er dus ook vanuit dat de glasvezel kabel die van beneden naar boven leid kapot is.

komen monteuren van kpn dit repareren/vervangen of moet ik dit zelf doen? 

 

 

Hallo @shyless je bedoelt dat de netwerkkabel kapot is, die vervang je eenvoudig zelf door een geschikte kabel te kopen, kwaliteit minimaal CAT5e in de passende lengte.

 


Ja, alleen is het zo dat deze kabel 2 verdiepingen naar benden gaat. Ik woon in een apartement


Hallo @shyless als je het zelf niet kunt, dan uitbesteden naar een handige buurjongen of professionele installateur, eventueel van KPN.