Skip to main content

Als klein zakelijk gebruiker heb ik internet buitengebied. Naast Experia Box V10 is de 4G Module aangesloten. Voor Wifi wordt gebruik gemaakt van 2 KPN ronde versterkers. Sinds vorige week is het internet aanzienlijk trager. Speedtest Vandaag 17/4/23; download 14,2 MBPS / upload 0,75. / Speedtest op 29/3/2023; Download 80,9 / Upload 18,3 

Via KPN tool modem gereset. Speedtest blijft rond 14.0 download en 0,74 upload.  Vraag is wat is er aan de hand? 

17 April vergeleken met 29 Maart

 

 

Hoi @Paul Keulen 1. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw wifi snelheid op sommige moment trager is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Aangezien je gebruik maakt van internetbuitengebied kan het zijn dat op het moment van meten het 4G netwerk erg druk is waardoor je een lagere snelheid hebt op jouw ExperiaBox V10 en dus ook jouw wifi verbinding. Wellicht kan je het wifi netwerk verbeteren d.m.v. de tips in dit topic


Hallo Vikash; Inmiddels is monteur geweest die het probleem binnen 5 minuten heeft opgelost. Oorzaak; De simkaart van het ondersteunende 4G netwerk kastje losgehaald en opnieuw ingestoken waarna de Wifi weer perfect functioneert met 84 download en 20,3 upload. Zo zie je maar dat 4G ondersteuning een enorme boost geeft  aan de internet snelheid bovenop de koperen verbinding die maximaal 14,2 / 0,75 doorgeeft. De 2 medewerksters van klantenservice die ik eerder heb gesproken hebben mij hierop niet geattendeerd. Ook in de KPN tool wordt dit niet benoemd…. Toch bedankt voor de feedback.


Wat fijn dat het probleem inmiddels al verholpen is, Graag gedaan!