Skip to main content

Goedenavond, ik heb in de topics rondgekeken, maar geen enkele vraag of antwoord lijkt precies overeen te komen met mijn probleem. Ik heb glasvezel en een abonnement met een snelheid van 100 mb/s. Dit is voor gezinnen staat erbij die meerdere apparaten tegelijk gebruiken. Nu ben ik in mijn eentje, maar gebruik veel wifi. Ik heb alle online KPN oplossingen al geprobeerd, maar niets helpt. 5 keer modem herstart, stekker eruit enz. enz. Dit probleem is bij zowel mijn pc (bekabeld), als mijn telefoon en tablet (wifi). Wanneer ik de internet tests run, komt er op alle devices ongeveer hetzelfde uit. 

 

Op andere topics zag ik staan dat de afstand tot de kast eventueel een rol kan spelen. Nu woon ik in het centrum van een grote stad en is dit nieuwbouw. Er is al een monteur langs geweest op jullie kosten om de glasvezel te repareren toen ik helemaal geen wifi had. Misschien is dat niet helemaal goed gegaan. Ik durf alleen geen monteur langs te laten komen, want 70 euro vind ik toch wel erg veel. Ik hoor graag wat u hierover denkt!

Dag @ArthurHale natuurlijk behoor je de 100 te halen.  De snelheid die je opgeeft is dat via wifi of met een bekabelde pc of laptop gemeten?


Goedenavond @Joep1965, wat fijn dat je zo snel reageert! Daarom heet je natuurlijk ook een 'superuser’. De snelheid geldt voor een bekabelde pc en voor wifi. Zeer merkwaardig dus. Mijn PC, tablet en telefoon hebben allemaal rond de beste wifi en internet technologie die op de markt is, dus ik durf vrij zeker te zeggen dat het bij het internetpunt zelf ligt. Eerst dacht ik dat mijn internetkabel het gewoon niet goed deed, maar die optie streepte ik af toen mijn tablet en telefoon ook allebei 15 mb download aangaven. De uploadsnelheid ligt wel zeer hoog. 

 

Ik kijk zojuist opnieuw naar de snelheid en hier schrik ik wel van!

 


Er gaat dus echt iets niet goed!! Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten? Heb je getest met alleen een bekabelde pc of laptop dus zonder overige appartuur? Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?


Ik heb de box 12, en heb inderdaad die opties ook geprobeerd. Enkel mijn pc zat er toen op aangesloten. Heb ook geprobeerd wat er gebeurt als mijn pc er niet aangesloten zit, geen ander resultaat. Het lijkt bijna of er een plafond is ingesteld tot 15 mb/s. Ik zeg niet dat dat moedwillig gedaan is, maar het is wel vreemd. De verbinding is niet instabiel namelijk, alleen maar laag qua snelheid. 


@ArthurHale meer kan je zelf niet doen. Je kunt hier wachten op een moderater, de wachttijd is een dag of vier, of je belt de klantenservice 0800-0402. Dit is een gratis nummer.  Zij kunnen dan meteen met je meekijken.  Laat even weten hoe het afloopt. 


@Joep1965 , bedankt voor alle hulp! Ik houd je op de hoogte!


Goedemorgen @Joep1965 , 

Gisteren met KPN gebeld. Op afstand is nog vanalles geprobeerd, maar tevergeefs. Een monteur belt mij binnenkort voor een afspraak!

Dan zal het wel goed komen geloof ik.Â