Skip to main content

Hallo, ik heb mijn internetsnelheid verhoogd naar 200 glasvezel. Maar krijg maar 26 bij de speedtest. Sorry voor mijn typefout in de titelšŸ˜‰

Ā 

Meet je die snelheid bekabeld?


Heb niet bekabeld gedaan.


Wil je dat doen?


Hallo @Kim2891 , allƩƩn bekabeld meten via 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit is zinvol.

Voor een goed resultaat test 3x achtereen met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Ā 


Hoe kan ik dat dan doen. Alles werk met wifi.Ā  Ook mijn pc.


Hi Kim, welkom hier.

Even je pc of een laptop met een kabel aansluiten op de Experiabox.Ā 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik in ieder geval een meting vanaf hier uitvoeren.Ā 


Heb zoveel mogelijk ingevuld.


Ik heb geen kabel om te dat te doen. Helaas.


Heeft u interactieve tv?


Ja dat heb ik


Ja dat heb ik

Dan kunt u het witteĀ kabeltje met gele stekker wat aan de achterkant van de decoder aangesloten zit loskoppelen en in uw laptop steken.


Aan de verbinding zie ik niets geks. Je hebt ook glasvezel dus dat moet je gewoon kunnen halen. Zou je je modem en het glasvezelkastje naast je modem 10 seconden stroomloos willen maken?Ā 

Ja dat heb ik

Dan kunt u het witteĀ kabeltje met gele stekker wat aan de achterkant van de decoder aangesloten zit loskoppelen en in uw laptop steken.

Graag, dan weten we of dit een WiFi probleem is of niet.Ā 


Moet dan via mijn pc een speedtest doen dan?


En de wifi op mijn pc uitzetten neem ik aan.


Aan de verbinding zie ik niets geks. Je hebt ook glasvezel dus dat moet je gewoon kunnen halen. Zou je je modem en het glasvezelkastje naast je modem 10 seconden stroomloos willen maken?Ā 

Ja dat heb ik

Dan kunt u het witteĀ kabeltje met gele stekker wat aan de achterkant van de decoder aangesloten zit loskoppelen en in uw laptop steken.

Graag, dan weten we of dit een WiFi probleem is of niet.Ā 

Ā 

Speedtest via pc komt uit op132 download en 226 upload.

Ā 


@Alex_PĀ  tweede meting op 155 en 217


Dan lijkt dit toch een WiFi issue te zijn, het verschil daarin is namelijk erg groot. Heb jij ook andere WiFi routers/access points in huis? Of alleen de Experiabox?Ā 

Zou je ook op een laptop of mobiel deze stappen willen uitvoeren? Dat is een WiFi test om te kijken hoe we het kunnen verbeteren.Ā 


Dat heb ik al gedaan.Ā 


Fijn, zou je die stappen ook willen volgen op een mobiel apparaat?Ā 


Gedaan.


Ik heb maar Ć©Ć©n experiabox. En op zolder een wifi versterker.


Bij mijn zoon op zijn mobiel geeft hijĀ  96 aan met de speedtest. En op de speedtest app 196 en 224


Bij mijn zoon op zijn mobiel geeft hijĀ  96 aan met de speedtest. En op de speedtest app 196 en 224

Dit zijn meer dan prima resultaten via WiFi en al helemaal op mobiel. Die 26 Mbps waar je het over had in je beginbericht zie je dus niet meer?Ā 


Op mijn telefoon blijft hij op 40-45 zitten


Ligt aan mijn telefoon denk ik