Skip to main content

Beste lezer,

Ik ben van plan mijn internetsnelheid te wijzigen van 100 naar 500 mbps. Ik heb een Experiabox V8 en een oude zwarte NTU als ik het goed zeg. Moeten deze worden vervangen voor een upgrade naar 500 mbps? 

Zo ja, stuurt KPN hiervoor een monteur in deze onzekere corona-tijd? Welke kosten brengt dit met zich mee? (Qua materialen en monteur) (Naast de maandelijkse extra kosten)

 

Alvast bedankt

Hallo @rutgerd10 , als je je abosnelheid verhoogt en er is andere apparatuur nodig, dan wordt deze kosteloos vervangen omdat je die spullen in bruikleen hebt, of daar op korte termijn een monteur voor komt is de vraag i.v.m. de crisis. Je betaalt dus alléén de meerprijs voor een hogere snelheid.

De voornaamste taak van de technische mensen van KPN is momenteel het in de lucht houden van het netwerk en het verhelpen van storingen (bij klanten).

Aangezien een hogere snelheid een luxe(probleem) is, heeft dat nu geen prioriteit.

 

 


Goedemorgen @rutgerd10, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Een wijziging wat betreft lijntype heeft op dit moment inderdaad geen prioriteit. Het is afhankelijk van of je nu op GoF of EoF bent aangesloten. Ben je op EoF aangesloten? Dan gaat dit voorlopig inderdaad niet gewijzigd worden. Bij GoF is er een mogelijkheid dat het zonder monteur kan, de V8 is nog wel geschikt hiervoor. Maar dat is ook even afwachten..

Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik het een en ander voor je nakijken en hier een beter antwoord op geven.


@rutgerd10, ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik je hier nog bij helpen of is het voor nu duidelijk?


Hi @Susan_ , bedankt voor uw reactie. Excuses voor het niet reageren. Is het akkoord als ik hier nog even op terugkom? Ik moet het klantnummer even opzoeken aangezien alles op naam staat van mijn ouders. 

U hoort van mij.


@rutgerd10 ja hoor geen probleem! Laat maar van je horen in dit topic als ik nog verder kan helpen :wink:


Hi @Susan_ , inmiddels heb ik mijn Forum profiel aangevuld met mijn postcode, huisnummer en klantnummer. U had een tijdje terug aangegeven deze gegevens nodig te hebben om het een en ander na te kijken. Ik hoor graag van u via een privébericht. 


@rutgerd10 top dankjewel. Als ik de wijziging aanvraag in de systemen (nog niet helemaal op het knopje akkoord maar wel tot zo ver) zie ik verder geen nieuw apparatuur of een monteursafspraak naar voren komen. Volgens het systeem zal er dus niks fysiek gewijzigd hoeven te worden, omdat je al op GoF aangesloten zit. Je kan de wijziging in MijnKPN aanvragen of mij een seintje geven als je het aangepast wil hebben :wink:


Hi @Susan_ , hartstikke bedankt voor het uitzoeken. Voor mij is alles duidelijk! Je hoeft dit voor nu niet door te zetten. Ik ga proberen mijn ouders over te halen :thumbsup_tone1:

 


Reageer