Skip to main content

Ik ben overgestapt naar KPN omdat het netwerk zo geweldig zou zijn en de prijs lager.

Nu heb ik dat hussel abonnement met 6 of 12 maanden lagere maandprijs, ongeacht de snelheid. Tijdens het verkoopgesprek was ik er van onder de indruk dat ik tijdens de aanbieding periode kon wisselen van snelheid, om zodoende de voor mij gunstigste snelheid te kiezen.

Wat schets mijn verbazing als ik de snelheid van de huidige 1Gbps naar 50Mbps wil wijzigen: ruim 50Euro extra betalen per maand. Kennelijk omdat een snelheid wijziging een nieuw abonnement vereist, terwijl de aanbieding dezelfde prijs aanbood voor alle snelheden. Dat is dus vraag/klacht 1. Hoe kies ik een andere snelheid met behoud van de huidige voorwaarden?
 

Tijdens het telefoongesprek om dit opgehelderd te krijgen kon de medewerker niet het 50Mbps Snel abonnement vinden  binnen mijn klein zakelijke mogelijkheden Mijn factuur begint met KPN en factuurnummer). Dat is vreemd want ik kan het wel kiezen, zowel op de PC, als via de App. En de link toont dan zakelijk/internet Dus dat is vraag 2. Hoe kan ik proberen of Snel 50 Mbps voldoende is voor mijn gebruik?

Over 15 metingen was de snelheid gemiddeld 176Mbps, en min. 53Mbps. Slechts 2 keer kleiner dan 60Mbps

 

Als derde een opmerking: tijdens het gesprek kwam de medewerker er niet echt uit. Uiteindelijk begon er zich een storing op de lijn voor te doen, en werd plots de verbinding verbroken. Ik zal geen vermoedens uiten naar de oorzaak hiervan, maar het is uitermate vreemd als ik met een kleinzakelijk abonnement niet eens terug gebeld wordt. Dan kon kennelijk tijdens de verkoop wel, maar tijdens service niet.

Klopt helemaal.  Je kunt tijdens actieperiode niet van snelheid veranderen. Dus gewoon genieten van die 1gb.  Bij normaal gebruik merk je toch niet het verschil.  Overigens moet die snelheid bekabeld gemeten wel rond de 940 zijn.


Bedankt voor het antwoord, maar ik mis nog de onderbouwing of verwijzing naar contract of aanbiedingsvoorwaarden. Het is nu slechts een bewering.

Ik wil graag weten of ik dit zelf had kunnen weten cq lezen, of dat het me verkeerd uitgelegd is tijdens de verkoop.


In de voorwaarden stond dat die prijs voor elke snelheid was gedurende de actieperiode.  Er stond niet bij dat je gedurende de actieperiode kon wisselen qua snelheid.  Als de medewerker dat gezegd heb zat hij/zij niet goed. Maar je kan na de actieperiode volop wisselen en experimenteren. De prijs gaat vanzelf mee. Overigens als je geen "datavreter" bent heb je aan een snelheid van 100 meer dan genoeg.