Skip to main content

Waarom staat er niet gewoon in mijn abonnement gegevens welke internetsnelheid ik heb?

dit is KPN namelijk verplicht! Het lijkt er namelijk verdacht veel op dat ik bijna het dubbele betaal voor het minste

Sinds ik destijds ook verplicht over ben gegaan van Telfort naar KPN

 


In MijnKPN kan je dit eenvoudig bekijken, ook in de MIjnKPN app.
Onder producten → Thuis


In MijnKPN kan je dit eenvoudig bekijken, ook in de MIjnKPN app.
Onder producten → Thuis

Daar staat dan de basis snelheid van je abonnement. Sommige mensen hebben nog een extra snelheid optie. Waar ze dan € 4,99 extra voor betalen, of mogelijk € 8,99 ofzo. Die extra snelheid zit daar niet bij in.


Hier ook nog een oud Telfort (DSL) abonnement en daar staat het ook niet vermeld, waarschijnlijk staat dat dus bij veel of misschien wel alle oude Telfort abonnees niet vermeld.

Ze hebben het bij die optie extra snelheid ookalleen over huidige snelheid en dat je kan opwaarderen naar 100/10 Mbit/s.

Toevallig kon ik nog een oude mail van Telfort vinden dat het abonnement gratis was opgewaardeerd naar 40 Mbit/s (lijnsnelheid was toen max. 20Mbit/s, is pas sinds begin dit jaar 108Mbit/s).


@Dennis-L 

 

Het zal wel aan mij liggen maar waar staat dat dan?

 

 


@Dennis-L

 

Het zal wel aan mij liggen maar waar staat dat dan?

 

 

 

Volgens mij is dit geen Hussel abonnement maar een flink oudere versie als ik naar die opties kijk. Dit heeft destijds in je bevestiging gestaan. Ik kan het uiteraard voor je opzoeken mocht je dit willen weten. 


De reden dat het bij de oudere Telfort-abonnementen niet staat heeft te maken met hoe de abonnementen werden aangeboden. Dit was bij KPN niet anders. Je had ‘pakket x’ en daar hoorde dan een bepaalde snelheid bij. Dat was een aantal jaar heel normaal, toen had je niet anders. KPN heeft de abonnementen op die manier overgenomen met dezelfde naam en voorwaarden. Wat dat betreft ben ik wel blij met de huidige abonnementsvormen die je bij steeds meer providers ziet; lekker alles zelf samenstellen zoals je het wilt en in sommige gevallen ook gewoon maandelijks aan te passen zonder nieuw contract. Op die manier betaal je niet voor diensten die je helemaal niet gebruikt en het is veel duidelijker waar je precies voor betaald.

 

Ik zou ook eigenlijk het advies willen geven om eens te kijken naar wat je nu hebt, dat te vergelijken met wat je ook echt gebruikt en die opties aanvinken in de webshop van KPN. Dat is geheel vrijblijvend (dus niet op bestellen klikken) maar zo kan je wel zien of je abonnement niet misschien wat goedkoper kan. Ik heb een paar maanden terug bijvoorbeeld mijn abonnement thuis omgezet van Kleinzakelijk Internet en TV Basis naar de Kleinzakelijke Hussel. Scheelde toch weer een paar euro's in de maand. Met mobiel ging ik iets omhoog maar dat was omdat ik van 10GB naar unlimited data ging 😁


Hallo @NHendriks , hoe kun je als particulier een kleinzakelijk abo afnemen? Heb je een KvK-nummer of heb je die mogelijkheid als medewerker van KPN?

 


 

Volgens mij is dit geen Hussel abonnement maar een flink oudere versie als ik naar die opties kijk. Dit heeft destijds in je bevestiging gestaan. Ik kan het uiteraard voor je opzoeken mocht je dit willen weten. 

@Alex_P 

Ja, klopt, dit is het abo van mijn moeder, was ooit Tiscali T4 o.i.d. voor het overgenomen werd en bij Telfort onder gebracht.

Snelheid heb ik al kunnen terugvinden in een oude mail, dat had ik ook vermeld in mijn post erboven, nu 40Mbit/s download wat ook gehaald wordt.

Maar mijn punt is dat TS ook van Telfort overgezet is naar KPN en het er bij hem dus waarschijnlijk ook niet bijstaat, dat ‘beste antwoord’ klopt dus niet in alle gevallen.

 

@NHendriks 

Bedankt voor het advies, ik had dat hele tijd geleden ook al eens bekeken en nu nogmaals, maar omzetten naar hussel is niet voordeliger in dit geval.


Hallo @NHendriks , hoe kun je als particulier een kleinzakelijk abo afnemen? Heb je een KvK-nummer of heb je die mogelijkheid als medewerker van KPN?

 

Ik woon in een woonvereniging die een benedenwoning en een bovenwoning huurt van een woningbouwvereniging. Ik huur dan weer kamers van de woonvereniging. Het internet in de bovenwoning staat op naam van de vereniging, dat is makkelijker dan een persoonlijk contract afsluiten en overdragen als iemand uit de vereniging vertrekt.  

 

@NHendriks

Bedankt voor het advies, ik had dat hele tijd geleden ook al eens bekeken en nu nogmaals, maar omzetten naar hussel is niet voordeliger in dit geval.

Ah, helaas!