Skip to main content

Ik heb thuis KPN Internet 1 Gbit/s glasvezel, maar gebruik alleen wifi en geen bekabeld internet. Hoewel ik weet dat wifi altijd wat snelheid verliest ten opzichte van een bekabelde verbinding, vind ik de huidige snelheden die ik meet erg tegenvallen.

Ik heb meerdere snelheidstests uitgevoerd op verschillende momenten en locaties in huis, met behulp van speedtest.net. De resultaten variëren tussen de 100 en 200 Mbps. Een verlies van 20-30% had ik verwacht, maar een verlies van 80-90% is toch wel erg veel.

Ik heb thuis een aantal wifi-punten (de zwarte schotels) die ik al meerdere keren heb gereset en opnieuw heb aangesloten. De hoofdmodem is de zwarte KPN-box (ik denk de 12e generatie).

Wat gaat er mis? Waarom haal ik niet de snelheid die ik eigenlijk zou moeten hebben? Ik wil graag zo dicht mogelijk bij de beloofde 1 Gbit/s komen.

Net met KPN gesproken. Aardige medewerker. Conclusie komt in de buurt van, wees blij met je binnen haalt.

Hi @KDinho, 

Fijn om te zien dat iedereen met je meedenkt. 

Ik zou ook graag willen weten welke mobiele telefoons je precies hebt. 

Ik lees ook dat je 5 SuperWiFi's hebt, best veel. Over hoeveel m2 hebben we het hier? En hoeveel verdiepingen? 
Als je die SuperWiFi's helemaal uitschakelt en loskoppelt van de Box 12, welke snelheid meet je dan? 

Ik hoor graag van je. 

Ik gebruik een Redmagic 9s pro.

Heb een wifi punt in de schuur, veranda, 1ste verdieping, zolder en PS5.

In de buurt van de modem krijg ik opzich oke snelheid, maar na een paar meter gaat het drastisch omlaag.

Ok, laten we dan bij het begin beginnen. Hoe zijn de SuperWiFi's aangesloten op de modem? Allemaal draadloos? Op welke afstand staan ze van elkaar en van de modem en hoe branden de lampjes op de SuperWiFi's, welke kleur? 

Ok, laten we dan bij het begin beginnen. Hoe zijn de SuperWiFi's aangesloten op de modem? Allemaal draadloos? Op welke afstand staan ze van elkaar en van de modem en hoe branden de lampjes op de SuperWiFi's, welke kleur? 

De superwifi punten zijn ongeveer 3 meter van elkaar verwijderd en geven allemaal een groen lichtje. Bekabeld is beter, maar dat gaat niet. Ze zijn draadloos met elkaar verbonden. Wanneer ik letterlijk naast de modem sta, krijg ik ongeveer 500/600 mbps. Sta ik bijvoorbeeld 2 meter ernaast mag ik blij zijn met 200 mbps. In de woonkamer en de verdiepingen boven is het drama.

Dat is tot nu toe goed. Heb je dit overigens ook op andere apparaten of alleen je Redmagic 9s pro? Ik lees ook dat je ze ook hebt gereset? Hoe hebt je dit gedaan? Heb je dit gedaan zoals hier op onze Kennisbank beschreven? Dus ook je modem gereset? 

Zou ik ook mogen weten welke softwareversie er op je modem staat? En gaat het hier om de Box 12? Zie jij als je inlogt in de modem onderstaand scherm?

Reageer