Skip to main content

Sinds gistermiddag geen internet en geen (huis)telefoon. KPN service tool internet zei: geen storing bij KPN. Pas 'savonds melding van KPN dat er een storing in de wijk was. Vanochtend bericht dat storing verholpen was. Maar ondanks reset Experiabox  e.d. nog steeds geen verbinding. De service tool zegt wederom dat er geen storing is bij KPN.

Help, wat nu?? 

Hi @Dickvd! Welkom op het forum. 

In dit geval is het beter 0800-0402 te bellen. Dan kijkt een medewerker gelijk met je mee en stuurt een monteur als het nodig is. 

Als het via deze weg niet lukt, vul dan je profiel in. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt.

Laat je hier ook weten of het via de telefonische klantenservice gelukt is?


Kon in de mijnKPN app geen telefoonnummer vinden. Dus dank! Gebeld: uitgebreid gezocht naar oorzaak probleem. Kwam ondertussen melding binnen van nieuwe wijkstoring. Ofwel: de storing van gisteren was blijkbaar niet goed opgelost. Dus nu maar duimen..


Ik duim met je mee, @Dickvd !


Helaas. Na 40 minuten kwam sms'je dat storing verholpen was, maar --ook na resetten e.d.-- is er geen (of heel soms héél even) internet en geen thuistelefoon. Nu echt geen tijd om weer te bellen…. Heel vervelend :-(


@Dickvd wil je in dat geval je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan heb? Dan kijk ik er gelijk naar! 


Profiel ingevuld!


Hi @Dickvd! Ik ben voor je bezig maar zie dat er al een ticket is aangemaakt. Ik kan niet meer doen dan dit ticket verder te laten lopen. 

Wat je nog wel kan doen is hier laten weten als de mobiele bundel bijna op is. Dan kan ik deze voor je vernieuwen. 


Dank! Helpdesk had extra mobiele bundel gegeven om deze week door te komen met mobiele hotspot. Monteur is gisteren langs geweest. Internet werkt weer als een zonnetje. Wat blijkt: de service tool (app) en de telefonische helpdesk bleven maar zeggen dat er geen storing in de wijk was. De monteur wist te vertellen dat er al dagen meerdere collega's in de wijk rondlopen omdat wegens een migratie in de wijkcentrale een aantal aansluitingen verkeerd verbonden waren.

Lijkt mij een belangrijk verbeterpunt: laat aan de helpdesk en de service tool weten dat er werkzaamheden gaande zijn. Niet beter wetend kwam de helpdesk zelfs tot de conclusie dat mijn modem defect moest zijn, “want in de wijk was niks aan de hand” (?!) Gelukkig besloot men op het laatste moment om toch even een monteur te sturen.


@Dickvd goed om te horen dat het is opgelost! En ik snap dat het wat chaotisch is verlopen. Wel snap ik in dit geval waarom de servicetool niks aangaf. Er was geen algemene storing omdat dit om selectieve adressen ging. En de onderhoudswerkzaamheden waren al afgerond. 

Dan val je precies tussen wal en schip. Wel ga ik voor je kijken waarom op dat moment in de eerste instantie een modem is aangestuurd. En zien of in dit geval feedback nodig is. Ik neem het voor je mee.