Skip to main content

Sinds vorige week donderdagochtend hebben wij geen internet en tv meer. Het is bekend dat er een glasvezelkabel is beschadigd. Helaas zijn wij hier niet mee geholpen en al een week verder. 

Wanneer wordt dit opgelost? Het geduld is nu op!

Beste @MelindaG, welkom! Wat ontzettend vervelend dit 😞. Ik zie op het adres dat je in je profiel gezet hebt geen vaste diensten bij KPN. Ben je wel klant bij ons? Je zou echt even contact op moeten nemen met je eigen internetaanbieder. Glasvezel wordt onder andere verzorgd door KPN NetwerkNL. Zij zijn echt een apart bedrijf en ook daar heb ik helaas geen inzicht in, ben ik bang. Hopelijk is het snel opgelost!


Via xs4all zijn wij 'klant' bij jullie. Afgelopen maandagmiddag is er een monteur van KPN geweest en hij zei dat hij precies heeft gezien waar de kabel beschadigd is en zelfs gemerkt in de straat. Ook dat hij het door zou geven om een ploeg te laten komen voor reparatie. Waarom komt er dan een monteur van KPN via xs4all?? En daarnaast krijgen wij via xs4all te horen dat jullie op een bericht van ons zitten te wachten terwijl wij helemaal niks hebben gehoord.


Je bent hier bij kpn de provider. Xs4all heeft de netwerkbeheerder kpnnetwerk.nl ingeschakeld voor de storing. Dus daarom komt er een monteur van kpn.


Ja. En nu worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Er moet iemand van kpn repareren, die blijkbaar op een reactie van ons zitten te wachten. Waar wij niks van weten. Bij deze.... 

Nog steeds geen internet na een week. Wie repareert de schade in de straat? Dat is de oorzaak volgens jullie monteur die maandag is geweest.


Er is hier geen jullie. Je bent hier bij het verkeerde bedrijf. Dit is de provider kpn. Je moet echt bij de provider xs4all zijn. Die heeft ingangen bij de netwerkbeheerder kpn.


Ik denk dat u niet gestuurd word van het kastje naar de muur. Maar dat u zelf heen en weer loopt van het kastje naar de muur. U moet helaas geduld hebben en af moeten wachten. Er zal niets anders op zitten. De medewerkers hier op het forum kunnen echt helemaal niets voor u betekenen als u geen abonnement bij KPN heeft lopen.


Wie repareert de kpn kabelschade na een week geduld??? 


Wie repareert de kpn kabelschade na een week geduld??? 

Niet de medewerkers hier op het forum. En ze kunnen ook niet zien wie dat wel gaat doen of wanneer.


Dag @MelindaG Ik vind het enorm vervelend voor je dat je zonder diensten zit, maar zoals door enkele forumgebruikers en collega Marcia is aangegeven zul je bij je eigen provider moeten zijn. 

KPN Netwerk is de netwerkbeheerder: zij zijn verantwoordelijk voor de kabels en infrastructuur waarover de verschillende providers internetdiensten leveren. Providers als XS4ALL en KPN zelf maken dus gebruik van het netwerk dat door KPN Netwerk wordt beheerd. De netwerkbeheerder KPN staat daarmee echt los van provider KPN. Dat is de reden waarom Marcia of ik niets voor je kan doen; niet omdat we het niet willen, maar simpelweg omdat we het niet kunnen. We hebben geen inzicht in je gegevens omdat je geen klant bij ons bent. 

Elke provider heeft zijn eigen ingang bij KPN Netwerk en als er iets misgaat zal je eigen provider die route bewandelen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Je zult je dus echt bij je eigen provider moeten melden. Ik hoop dat dit iets verduidelijkt en dat het snel is opgelost. 


Reageer