Skip to main content

Vanmorgen begon de wifi steeds uit te vallen, ditĀ bleef gaande gedurende de dag. Nu sinds meer dan een uur geheel geen internet meer. Diverse herstarts geprobeerd, alsmede stekkerloos maken van zowel glasvezel en modem. Wat is er aan de hand? KPN check geeft geen storing aan... Kan wel gewoon verbinding makenvia wifi met modem maar krijg de melding: verbonden zonder internet.

Ā 

Modem knippert het internet lampje continu. Wifi lampje knippertĀ af en toe. Glasvezelkastje geeft 2 groene constante lampjes dus dat lijkt prima. Wel merkte ik op dat de lampjes achter op de WAN ingang niet branden terwijl de rode kabel wel aangesloten is op modem en glasvezelkastje. Las in een ander topic dat het daar lag aan een batch glasvezelkastjes welke kapot gaan na een stroomstoring? Echter zo ver ik weet heb ik hier geen stroomstoring opgemerkt.Ā 

Hier in Nijmegen is het ook pet. TV enĀ internet klappen er voortdurend uit. Erg instabiel glasvezel. Ik denk dat het komt omdat ik reset heb en daardoor de modem geupdate heeft. Nog 6 maanden en dan mag ik EINDELIJK WEG BIJ KPN

Ā 

Admin: reactie aangepast. In strijd met de huisregels


Hoi @Haneveer013Ā , die lampjes bij de WAN poort van het glasvezelkastje zijn geen goed teken. Misschien een korte onderbreking die je niet gemerkt hebtā€¦

Heb je dit model glasvezelkastje?Ā  De Genexis XGS-PON ONT ?
Dan zou ik bellen met KPN 0800-0402, dat kan bij storing 24/7.

Ā 


HoiĀ @Haneveer013Ā , die lampjes bij de WAN poort van het glasvezelkastje zijn geen goed teken. Misschien een korte onderbreking die je niet gemerkt hebtā€¦

Heb je dit model glasvezelkastje?Ā  De Genexis XGS-PON ONT ?
Dan zou ik bellen met KPN 0800-0402, dat kan bij storing 24/7.

Ā 

Dit kastje heb ik idd. Ik bedoeldeĀ de lampjes bij de WAN poort op de kpn box 12.. Die branden niet.


HoiĀ @Haneveer013Ā , die lampjes bij de WAN poort van het glasvezelkastje zijn geen goed teken. Misschien een korte onderbreking die je niet gemerkt hebtā€¦

Heb je dit model glasvezelkastje?Ā  De Genexis XGS-PON ONT ?
Dan zou ik bellen met KPN 0800-0402, dat kan bij storing 24/7.

Ā 

Dit kastje heb ik idd. Je bedoelt de lampjes bij de WAN poort op de modem neem ik aan. Want die branden idd niet..

Ik denk dat dezelfde lampjes bij de ethernetĀ poort op het glasvezelkastje ook niet branden.


HoiĀ @Haneveer013Ā , die lampjes bij de WAN poort van het glasvezelkastje zijn geen goed teken. Misschien een korte onderbreking die je niet gemerkt hebtā€¦

Heb je dit model glasvezelkastje?Ā  De Genexis XGS-PON ONT ?
Dan zou ik bellen met KPN 0800-0402, dat kan bij storing 24/7.

Ā 

Dit kastje heb ik idd. Je bedoelt de lampjes bij de WAN poort op de modem neem ik aan. Want die branden idd niet..

Ik denk dat dezelfde lampjes bij de ethernetĀ poort op het glasvezelkastje ook niet branden.

Klopt! Ik zal contact opnemen met de klantenservice, thanks.


Afgelopen dagen deed het kastje het ineens weer. Vandaag even netjes gebeld met de vraag of ik de monteur die vandaag zou komen,Ā moest afzeggen.Ā 

Er werd me verteld dat de monteur toch gewoon komt ivm ik het glasvezelkastje had uit de batch die problemen veroorzaakte. De monteur is zojuist geweest, stelde wat vragen, was vriendelijk en verving het probleemgevende kastje met een Nokia kastje.Ā 

Ā 

Thanks voor de service en extra databundel deze week ter overbrugging KPN :)


Verstandig om het kastje toch te laten vervangen om verdere problemen te voorkomen. HebĀ je nu dit kastje?Ā 

Ā 


Verstandig om het kastje toch te laten vervangen om verdere problemen te voorkomen. HebĀ je nu dit kastje?Ā 

Ā 

Jep! Nogmaals bedankt voor je advies!