Skip to main content

Sinds een paar weken valt het me op dat tijdens het streamen/gamen de internet verbinding soms voor een paar tellen onderbroken wordt.

 

Sinds vandaag een Chrome plugin actief staan om deze disconnects te monitoren:

 

Online game loopt vast, niets reageert meer en bijv stream die ik tegelijkertijd kijk loopt ook vast. Duurt vaak maar 3-4 seconden en dan gaat alles weer zonder haperingen door. Gaat om alle devices thuis welke aangesloten zijn op de Experia box. Bedraad & over de Wi-fi.

 

Zelf rond zitten zoeken op het forum en wat deze User beschrijft lijkt heel erg op wat ik zelf thuis nu ook ervaar:

 

Is het mogelijk dat mijn verbinding ook uitgelezen wordt om vast te stellen of alles zou moeten werken naar behoren?

Ook ik was op zoek naar dit probleem op het forum. Bij mij het zelfde probleem dat telkens de verbinding (glasvezel) voor een tal van seconden wegvalt. Gamen gaat niet omdat de boel hierdoor vastloopt...Ook de streamdiensten stoppen er even mee. Ik zou hier graag gemonitoord in willen worden.  Hoe regel ik dit?.


@Mike H94  heb je ook al in je modem gekeken of die ook meldingen geeft 

 

 


@retep_Hi Retep_, dank voor je reactie.

Als ik inlog op de Router zie ik nergens iets van notificaties/meldingen staan.

 

Wel heb ik meerdere keren naar de logs gekeken en dan zie ik bijv dit soort berichten staan als het internet er weer is voor een paar tellen mee gekapt is:

Logs Experia box v.12

 

 

Heb die connection monitor inmiddels al wat langer lopen, 10 dc’s in afgelopen 8~ uur dat ie draait:

 


Hoi @Mike H94 en @R.lucas, welkom  bij onze community!
Als je verbinding wegvalt en je wilt graag dat deze uitgelezen wordt om te checken of alles wel goed zit aan onze kant, kun je hierover met ons bellen op 0800-0402

Als blijkt dat alles goed zit en het issue mogelijk in je eigen apparatuur of configuratie zit denken we hier natuurlijk wel graag even mee! @R.lucas zou jij daarvoor dan een eigen topic willen aanmaken?