Skip to main content

Sinds vorige week donderdag heb ik een upgrade van mijn glasvezel verbinding gekregen. Van 512 mbit naar 1 gb.

De monteur van KPN heeft een nieuw kastje geplaatst. Sinds die tijd is de internet verbinding niet meer stabiel. Om de zoveel tijd verliest de modem kompleet de verbinding, waardoor en geen internet en geen televisie meer is.

Het gaat om een KPN modem V12.

Binnen enkele minuten herstelt de verbinding zich weer, maar na een onbekende periode klapt hij er weer uit.

Ik heb een bericht gekregen dat de software van de modem zou worden verbeterd, maar ik weet niet of dit al is gebeurd. De problemen zijn er in iedergeval nog.

Van Gpon naar Xgspon dus.

Die software update zou de 528 versie moeten zijn.

Als je die nog niet hebt kun je het modem resetten. Dan haalt hij de nieuwste versie op.


Ik ga het even proberen.


Modem draait nu op versie 528.

Komende tijd even testen of het stabiel blijft.


Hoe staat het er voor met de internetverbinding @MarcoRab? 


Tot nu toe lijkt het nog steeds stabiel te zijn. 😀


dat zijn de goede berichten. 


Helaas is het toch niet helemaal stabiel.

Afgelopen periode is hij er wel minder uitgeklapt, maar toch gebeurt het nog zo af en toe.

Dit is een screenshot van het log van de modem bij de laatste disconnect.

Iemand een idee voor een stabiele oplossing?

Vooral met het thuiswerken is het toch vervelend als het niet stabiel is.


Hi @MarcoRab, Jeroen heeft vakantie, vandaar dat ik in jouw topic reageer. 

De verbinding leek stabiel maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn, lees ik. Zeker met thuiswerken snap ik dat dat niet handig is. Hoe vaak is je verbinding sinds dien weggevallen? Verandert er iets aan de lampjes van het modem? Heb je het modem al gereset sinds de update?


Het probleem is dat ik niet dag en nacht mijn verbind volg.

Ik merk het alleen als we aan het thuiswerken zijn of TV zitten te kijken (die valt namelijk ook compleet weg).

Alle lampjes van de modem gaan uit en hij moet opnieuw de verbinding opzetten.

Ik heb de modem nog niet gerest na de update. Zou dat invloed kunnen hebben op het wegvallen van een verbinding?