Skip to main content

Goede middag,

Mijn verbinding valt gedurende enkele seconden uit, met name merk je dat tijdens een telefoongesprek via vastbellen. Bijvoorbeeld 7 x uitval in een 25 min durend gesprek.

Ik hoor de tegenpartij niet maar deze hoort mij wel. Kennelijk blijft upload goed maar

valt de download even weg.

Dit fenomeen treedt op tijdens Voip als bellen via whatsapp. Het is niet alleen de voip die hapert

ook tijdens een normale internet verbinding op een site of tijdens downloaden gebeurd dit.

Ik gebruik bekabeld ethernet en diverse OS (windows 10 / 7 en Linux) op diverse PC’s en Laptops.

Overal het zelfde resultaat. Ook heb ik het test programma gebruikt via de site (duurde veel langer dan de beschreven 2 minuten zeker meer dan 20 min zonder dat iets gemeld werd), en verder de modem (V8 experia box) VG7519 gedurende 1 minuut uitgezet zonder verbetering. Daarna

ingelogd in de experia box en ge-reboot, ook dit bleef zonder resultaat.

Ik ben onlangs van Telfort overgezet naar KPN, daarvoor jarenlang probleemloos internet en vastbellen.

Graag een oplossing.

Hoi @Panul, ik zie dat je hier al contact over hebt gehad. Is het al opgelost? Zo niet, dan ben ik wel erg benieuwd hoe jouw modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? Modem al eens herstart of zelfs gereset? 


Hoi Bart, het probleem is verdwenen nadat bij de buren op no 18 een monteur is geweest op

woensdag  14-10.  Die monteur meldde dat er meerdere aansluitingen last hadden van eerder genoemde storing.  Daarna contact met Jeremy van de klantenservice, en ingelicht met de mededeling dat de monteur niet nodig was. De verbinding werd nogmaals gecontroleerd enmen  constateerde dat er toch nog een onregelmatigheid te zien was en drong aan om de monteur niet af te zeggen.

De monteur zou eerst de wijkcentrale en/of het wijk verdeelpunt onderzoekenen zo nodig na een

telefoontje thuis langs komen. Zelf had ik de huis aansluiting gecontroleerd.

Ter info Ik heb 40 jaar elektronica ervaring waarvan 20 jaar praktisch in alle technieken van telecommunicatie, dus ik verzeker je dat vanaf het aansluitpunt alles in orde is. Behoudens de toestand van de modem.

De monteur is niet op komen opdagen en er is ook geen telefonisch cotact geweest, wel is er een mail geweest om de afspraak te bevestigen.

Vooral het feit dat ik niets hoor of zie van de KPN stoort mij zeer, ook werd mij een mobiele data bundel voor een hotspot aangeboden als overbrugging die niet bleek te werken op mijn Telfort prepaid. Dit alles is een slechte beurt van KPN om zo met je klanten om te gaan!

Op dit moment draait alles vlekkeloos prima snelheid up en download. Dus de monteur is niet

nodig bij mij thuis ook ivm corona.

Groet Wim.


Fijn om te lezen dat alles weer werkt zoals verwacht. Alleen hoe het gelopen is verdiend niet de schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens. Excuses daarvoor. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan horen wij dat graag. 


Ik zou graag willen weten of een technicus  de KPN installaties heeft onderzocht

en of er iets gevonden is. Mogelijk was het al opgelost door de actie bij de buren.

Ik ga er van uit dat dit wel te achterhalen is uit de rapportages.


Als een probleem niet in huis zit, dan zal de monteur de centrale zeker bekijken of daar het probleem zit.Â