Skip to main content

Sinds enkele dagen valt mijn internetverbinding elke dag, soms meerdere keren per dag, even weg. Alle apparaten, zowel bekabeld als via de wifi, verliezen dan even de verbinding. Na enkele minuten komt de verbinding weer online. Ik heb het modem gereset, maar hiermee was het probleem niet verholpen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? 

Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?


Ik heb een Experia Box v10. Verder een simpele switch voor de PC's op het thuiskantoor en een TP-link om de tv-ontvanger via de elektriciteitskabel te verbinden met het modem. De PC's en de ontvanger verliezen tegelijk de verbinding.


Dat dacht ik al. De draadloze verbindingsets geven zo vaak dit soort problemen.  Kan je een dag testen zonder de draadloze verbindingsets? Dus helemaal verwijderen ook die bij het modem. Kijk dan even aan of het probleem dan opgelost is. Ik weet bijna 100% zeker dat daar het probleem zit. 


Wel gek dat je dat zeker weet zeg. Ik heb de betreffende set al ruim een jaar in gebruik, inderdaad niet zonder problemen, maar de rest van het netwerk is daarbij altijd gewoon verbonden gebleven. 


Heb je toevallig recent nieuwe ledverlichting in huis gehaald? Of een goedkope ledlamp? Misschien hebben de buren ook zo'n setje aangeschaft.  Het elektriciteitsnetwerk stopt niet bij jou. Op datzelfde netwerk zitten ook de buren. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is niet verstandig.  Enige tijd geleden was er iemand met precies hetzelfde probleem en na lang zoeken bleek dat de nieuwe badkamerlichting het probleem veroorzaakte. Was het licht uit geen probleem was het licht aan wel problemen.  Probeer het is het probleem niet opgelost dan moeten we verder zoeken.


Je lijkt te negeren dat het bekabelde netwerk ook uitvalt. Jouw uitleg geeft een verklaring voor een verstoring in de verbinding van de TP-link, en zulke problemen komen inderdaad af en toe voor bij veranderingen in de apparaten op het stroomnet, maar het gehele modem verliest de verbinding in dit geval. Ook de switch die direct met het modem is verbonden via een ethernetkabel en apparaten die direct via de wifi verbonden zijn. Het probleem moet dus in of nog voor het modem liggen, denk je niet?


Ik heb net maar even contact opgenomen met de klantenservice. Er blijkt storing op de lijn te zitten tussen het modem en het verbindingspunt in de wijk. Er komt een monteur langs, dus hopelijk wordt het probleem daarmee opgelost. Dank voor de reacties.


Lees het forum maar een beetje door en je komt tientallen soort gelijke problemen tegen. Ze kunnen je hele netwerk plat gooien.  Kunnen !! De meeste forumleden zeggen gebruik ze niet!!! Maar ik hoop voor je dat het een andere oorzaak heeft natuurlijk.  Hou ons op de hoogte als je wil.