Skip to main content

Hi KPN, sinds kort heb ik een heel vreemd probleem met de wifi thuis. Mijn internetverbinding valt af en toe weg. Ik heb dan nog wel gewoon een wifisignaal maar geen internet meer. Echter, Facebook, Google, YouTube doen het wel en NOS.nl half (en ongetwijfeld meer sites). Wat er op duidt dat er dus wel internet is, maar ook weer niet. Heel vreemd dus. Een handmatige reset van de Experia Box lost het probleem elke keer op, maar vaak komt het dan binnen een halve dag weer terug. Daarnaast heb ik het idee dat het probleem zich via een wifi extender op een andere verdieping niet voordoet. Ook heb ik as we speak géén internet (behalve voorgenoemde sites) via mijn laptop en wél via mijn telefoon. Beide zijn verbonden met dezelfde router. Ik snap er werkelijk niets van, maar kan niet 2x per dag de box blijven resetten natuurlijk. Heb overigens ook de wificheck uitgevoerd, en die haalt niets uit. 

UPDATE: Verdere info die wellicht kan helpen voor het vinden van het probleem: kpn.com laadt niet, maar het KPN Forum wél. Behalve de login dan weer niet. Lijkt iets met servers die wel of juist niet bereikt worden, maar ben zelf verder geen techneut.

UPDATE 2: Ook via de TV Box zijn regelmatig problemen zoals geen tv-signaal of Netflix dat vastloopt. Het zal allemaal met dezelfde issue te maken heb vermoed ik.

Verdere info die wellicht kan helpen voor het vinden van het probleem: kpn.com laadt niet, maar het KPN Forum wél. Behalve de login dan weer niet. Lijkt iets met servers die wel of juist niet bereikt worden, maar ben zelf verder geen techneut.


Welke experia box heb je precies en als je een koperverbinding hebt dan raad ik je aan om het aansluitkabeltje  "liefst een ronde " max 150 cm te vernieuwen


@jimny ik heb de Experia v10a en glasvezel

 


Welke wifi extender heb je precies


@jimny experia wifi

 


Reset de experia wifi eens dit doe je door het reset knopje in te drukken dan zie je 3 rode en 1 blauwe led


@jimny had het niet verwacht, maar dit heeft het helemaal opgelost! Dank!


@jimny had het niet verwacht, maar dit heeft het helemaal opgelost! Dank!

@petercommplete graag gedaan en fijne feestdagen