Skip to main content

Ben in het bezit van een V9 modem en heb de laatste weken meerder malen gehad dat de internetverbinding onderbroken werd meestal kortstondig en daardoor waarschijnlijk geen verandering van LED status op modem. Na telefonisch contact modem gereset etc (en de gebruikelijk procedures doorgevoerd) maar dit heeft tot op heden geen positief resultaat gehad. Daarbij komt nog dat de tv ontvanger ook moeite heeft om geheel opnieuw op te starten d.w.z. blijft op 85% hangen. In eerste instantie zat deze in poort 3 rechtstreeks bedraad, wisselen van ethernetkabel maakte niks uit wisselen van poort (naar 2) lukte wel maar ook onlangs bij weer wegvallen van internetverbinding lukt het volledig opstarten van tv-kastje maar moeizaam. Ik heb een 2ekastje maar ook deze heeft hiermee dezelfde moeite. Als laatste valt op dat het tv beeld regelmatig kortstondig stilstaat terwijl geluid blijft. Het lijkt erop dat het modem op een of andere manier geen constanteverbinding kan blijven opbouwen op alle ethernetpoorten. Helaas heb ik geen mogelijkheid om te testen of een ander modem wel een stabiel signaal heeft

Hi Ruben, welkom op het forum. 

Begrijp ik het goed dat wanneer de verbinding wegvalt dit ook gebeurt op apparaten die met een kabel zijn aangesloten? PC/laptop. Valt op dat moment ook je televisie helemaal weg? Heb je overigens ook andere apparaten in je netwerk? Extra routers, switches etc. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook vanaf hier de verbinding testen. 


Zover ik heb ervaren vallen ook bedraade apparaten weg bijvoorbeeld een accespoint. Of dan de TV ook wegvalt heb ik niet direct in relatie met wegvallen van netwerkverbinding gezien.
Gisteren nav van deze mail nog eens verder gezocht. De TV ontavnger zit op een switch waarop ook een Xbox en een accespoint is aangesloten. Deze switch heb ik ooit van KPN ontvangen en ben daardoor vanuit gegaan dat deze goed toepassbaar is. Nu heb ik gelezen dat voor doorgifte van een stabiel signaal de switch IGMP snooping moet ondersteunen. Ik heb de netgear GS605 en kan niet vinden of dat deze IGMP snooping ondersteund. Wel raar dat ik deze ooit aan mijn verstrekt is hiervoor! of is er recent wat veranderd dat dit nu nodig is.  Als ik de switch er tussen uit haal (TV kastje direct bedraad is signaal stabiel. Ik heb niet opnieuw getest of nog steeds moeizaam opstart op poort 3 ook zonder gebruik van switch.


Dat vermoeden had ik al, dit soort dingen worden bijna altijd veroorzaakt door een intern netwerk. Die switches zijn inderdaad de oudere, die leveren we al een tijdje niet meer. De GD605e ondersteunt dit wel. 

Heb je een mogelijkheid om de tv-ontvanger los aan te te sluiten op een poort zodat je die poort niet via de switch moet delen met de Xbox? Dat zou het probleem moeten oplossen, behalve als die switch defect is.Â