Skip to main content
Beantwoord

Internetverbinding via glasvezel werkt nog niet na officiƫle start datum

• April 20, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Vandaag zou de officieele start datum zijn van mijn glasvezel abbonement alles is groen maar kwa internet snelheid is en blijft 1mbs in de ochtend kreeg ik al een melding dat ik er gebruik van moet kunnen maken maar nog niks hoe lang kan dit duren en kan er iemand mij helpen want de klantenservice kan het niet

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Patrickthus. Welkom op de community! Goed om te lezen dat alles groen lijkt te zijn, maar 1 Mbit/s is natuurlijk veel te laag.Ā Soms helpt het inderdaadĀ om het glasvezelkastjeĀ en je modem even opnieuw op te starten, zodat de verbinding zich goed opnieuw kan instellen.

Zou je kunnen laten weten of je het glasvezelkastje al eens hebt herstart en of dat verschil heeft gemaakt?Ā 

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 20, 2026

Beste ​@PatrickthusĀ haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Geef daarna ook je router een herstart.

Doe een snelheidstest uitsluitend rechtstreeks bekabeld op 1 pc met verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Succes.

Ā 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Patrickthus. Welkom op de community! Goed om te lezen dat alles groen lijkt te zijn, maar 1 Mbit/s is natuurlijk veel te laag.Ā Soms helpt het inderdaadĀ om het glasvezelkastjeĀ en je modem even opnieuw op te starten, zodat de verbinding zich goed opnieuw kan instellen.

Zou je kunnen laten weten of je het glasvezelkastje al eens hebt herstart en of dat verschil heeft gemaakt?Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 22, 2026

Hi vkash inmiddels doet ie het en komt er beneden waar de modem staat wel genoeg uit maar boven komt er ongeveer 180 uit heb al een wifi versterker en een powerline tpl link 1000 gbit met de cat 6 kabel maar daar komt er maar 110 mbits door heen heb je hier mogelijk een oplossing voor alle hulp is welkom jaren 80 woningĀ  beton en staal in muur en plafond

mocht je hier nog iets mee kunnen

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacyĀ 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat goed om te lezen dat er nu wel de juiste snelheid binnenkomt op jouw modem.Ā Wat je beschrijft is eigenlijk heel herkenbaar voor een jaren 80 woning met beton en staal. Dat dempt wifi signalen behoorlijk en maakt het lastig om boven dezelfde snelheid te halen als beneden.

Die 110 Mbit via je TP Link powerline is niet vreemd, ook al staat er 1000 MbitĀ op. De snelheid hangt sterk af van hoe de stroomgroepen lopen, storingen op het elektriciteitsnetwerk en deĀ afstand en bekabeling in huis.Ā Steek beide adapters rechtstreeks in het stopcontact (niet in een stekkerdoos).Ā Probeer eventueel een ander stopcontact (liefst op dezelfde groep). ​​​Maar verwacht hier niet te veel van. 100 tot 200 Mbit is vrij normaal.

Wifi boven, dat is op zich nog best netjes door beton heen, maar het kan misschien wel beter. Gebruik onze Wifi Manger om jouw wifi in huis te verbeteren. De beste oplossing isĀ een kabel trekken van beneden naar boven en aansluiten op een wifi versterker.Ā 

Je snelheden zijn eigenlijk niet gek gezien je woning. Wil je echt verbetering boven, dan kom je meestal uit op een kabel i.c.m. een versterkerĀ 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2026

Vikash Dankjewel ik ga wat aantal dingen uit proberen en hopelijk krijg ik het voor elkaar dat er ongeveer minimaal tussen de 100 / 200 en meer boven en stabiel blijft voor het gamen is het namelijk bij de wifi is niet stabiel genoeg en die powerline is redelijk nu stabiel als ik ze beide in het stopcontact heb maar toch bedankt voor het mee denken