Skip to main content

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

We hebben glasvezel met Experiabox V10A (met het verouderde certificaat/firmware kom ik zojuist achter).

Vanavond viel opeens de internetverbinding weg op een iPad, bleek het net wel te werken op een bedrade iMac, waarna hij weer niet werkte op dezelfde bedrade iMac opgestart onder Windows. Waarna de iPad weer verbinding maakte en daarna niet meer. De TV zegt dat de ethernetkabel niet aangesloten is maar ITV deed het wel (op het moment dat we het probeerden).

Ik heb de Experiabox twee keer van de stroom gehaald, glasvezelmodem 1 keer (alle lampjes branden groen).

Het is in ieder geval geen wifi probleem, maar waar kan het wel zitten? Het lijkt er op alsof een apparaat er af ten toe wel in slaagt een verbinding te maken, op een ander moment niet.

Heeft iemand tips of ideeën?

Na veel testen vanochtend blijkt het een probleem met de switch te zijn. Heel merkwaardig, omdat hij bij een aantal tests wel degelijk signaal doorgaf. Maar bij andere niet en het vervangen met de oude switch loste alles op. Gelukkig zat er nog garantie op (8 maanden oud), dus ik krijg een vervangend exemplaar.

Nu nog proberen toegang te krijgen tot de Experiabox! Af en toe moet ik toch echt dingen instellen.


Goed om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden en hebt kunnen verhelpen :)

Wat betreft toegang tot de interface, we hebben afgelopen week uitrol van nieuwe firmware afgerond waarmee dat weer kan. Als het onverhoopt nog steeds niet lukt, geef je Experia Box even een paperclip reset zodat je zeker bent dat hij de nieuwe firmware binnen haalt.


Bedankt @Erik_ ! Toegang tot het modem is zeer nuttig/noodzakelijk.

Overigens lag het uiteindelijk niet aan de switch. Ik heb 3 exemplaren (2 modellen) geprobeerd en ze hadden allemaal hetzelfde probleem. In eerste instantie leek het te werken, maar dat bleef niet zo.

De oplossing was Experiabox resetten, switch resetten, alle aangesloten apparatuur uitzetten. En daarna 1 voor 1 opstarten en aankoppelen. Hiermee is het netwerk (set ip adressen) opnieuw opgebouwd. Hoe het ook precies ontstaan is, ergens is het netwerk ontregeld geraakt en daar kwam het niet meer uit.


Goede aanvulling, Hans! Dank dat je dit nog even deelt, ook nuttig voor andere gebruikers die dit topic tegenkomen :)