Skip to main content
Beantwoord

Internetverbinding werkt maar geen Wifi-signaal

• 7 augustus 2025
  • 19 reacties
  • 202 keer bekeken

Heb sinds gisteren na thuiskomst geen wifi meer wel internet dus gebeld er komt vandaag een monteur maar werd verteld dat het geld ging kosten de wifi wil ook niet aan denk dus dat get in de modem zit alles brand maar de wifi niet en alles geprobeerd ook met hulp op afstand. 

Beste antwoord door Anneke-Anna

JohnAnneke schreef:

Ja bleek een fout in de update had het wifi uitgeschakeld nu krijg ik alleen mijn camera bij de voor deur niet meer werkend snap er niks van hoor het is een ezviz maar hij herkend het wachtwoord niet lampje knippert snel blauw.

Maar goed de wifi doet het weer.

@JohnAnneke De EZVIZ camera even resetten en eventueel verwijderen in de app en daarna weer toevoegen middels de QR code en opnieuw koppelen met de juiste wifi en wachtwoord. 

Bekijk origineel

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38091 reacties
  • 7 augustus 2025

Hallo ​@JohnAnneke ,

JohnAnneke schreef:

er komt vandaag een monteur maar werd verteld dat het geld ging kosten 

Dat ligt eraan of de storing bij jou ligt of bij KPN.

bron: 

https://www.kpn.com/service/monteur

Heb je een storing of ander probleem? De probleemoplosser laat je zien of je het probleem makkelijk zelf kan oplossen. Kan dat niet? En ligt de storing bij KPN? Dan komt de monteur gratis bij je langs.

Ligt de storing niet bij KPN? Ook dan komt de monteur bij je langs vanaf € 80,-.

De monteur zal het probleem sowieso bij jou komen oplossen. 😎

• Auteur
  • Helper
  • 49 reacties
  • 7 augustus 2025

Ok dank voor u uitleg en wacht het af maar denk aan de modem zou anders niet weten waarom de wifi het niet doet we waren niet thuis en bij thuiskomst zag ik dat wifi het niet deed groet JohnAnneke

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17229 reacties
  • 10 augustus 2025

Hoi ​@JohnAnneke, als je alles hebt geprobeerd kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment geen opties over hebt. Heeft de monteur het kunnen verhelpen toen die is geweest?

• Auteur
  • Helper
  • 49 reacties
  • 10 augustus 2025

Ja bleek een fout in de update had het wifi uitgeschakeld nu krijg ik alleen mijn camera bij de voor deur niet meer werkend snap er niks van hoor het is een ezviz maar hij herkend het wachtwoord niet lampje knippert snel blauw.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2025
JohnAnneke schreef:

@JohnAnneke De EZVIZ camera even resetten en eventueel verwijderen in de app en daarna weer toevoegen middels de QR code en opnieuw koppelen met de juiste wifi en wachtwoord. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • 10 augustus 2025

Waarschijnlijk is de modem gereset dus het wachtwoord van de wifi is dan ook gewijzigd. Dat wachtwoord vind je achterop de modem. 

voorbeeld van internet geplukt, wireless key heb je nodig, deze kun je later zelf weer wijzigen   

• 435 reacties
  • 10 augustus 2025

@Anneke-Anna , Als het modem de V10 is en als de V10 recentere firmware heeft (beginnend met V10.C) werkt dat password op de achterkant niet meer.

Dan is het: inloggen@v10

@JohnAnneke , welk modem heb je?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • 10 augustus 2025
Edu2020 schreef:

@Anneke-Anna , Als het modem de V10 is en als de V10 recentere firmware heeft (beginnend met V10.C) werkt dat password op de achterkant niet meer.

Dan is het: inloggen@v10

@JohnAnneke , welk modem heb je?

Goed dat ik dat ook ff weet 🫣, (ook) een V10 hier dus de update staat hier ook in de planning. (hoezo moeilijk doen KPN 🙄)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10340 reacties
  • 10 augustus 2025

Er is een verschil tussen een modemwachtwoord en een wifiwachtwoord en ​@Edu2020 .

Hier hebben we het over het wifiwachtwoord.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • 10 augustus 2025
JanD schreef:

Er is een verschil tussen een modemwachtwoord en een wifiwachtwoord en ​@Edu2020 .

Inderdaad ​@JanD ik snapte er al even niets van, vond zo raar 🤔😅 Dank voor je oplettendheid.

Het wifi wachtwoord ​@JohnAnneke  vind je op de achterkant van de modem zoals het voorbeeld in mijn vorige post  

• 435 reacties
  • 10 augustus 2025
JanD schreef:

@JanD, Ah juist, je hebt gelijk. Maar dan is dit een andere ervaring die ik heb na een reset of update van het V10 modem. Bij mij is dan juist het modem password gewijzigd en niet het WiFi password. Dat het WiFi password gereset wordt heb ik in 10 jaar nog niet meegemaakt.

Edit: Ik zie dat een reset van het WiFi password zich wel voordoet bij een reset van de WiFi instellingen. Nooit gebruikt nog maar wel wat geleerd.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • 10 augustus 2025
Edu2020 schreef:
JanD schreef:

@JanD, Ah juist, je hebt gelijk. Maar dan is dit een andere ervaring die ik heb na een reset of update van het V10 modem. Bij mij is dan juist het modem password gewijzigd en niet het WiFi password. Dat het WiFi password gereset wordt heb ik in 10 jaar nog niet meegemaakt.

Edit: Ik zie dat een reset van het WiFi password zich wel voordoet bij een reset van de WiFi instellingen. Nooit gebruikt nog maar wel wat geleerd.

Bij een modem-reset worden altijd de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dus ook de wifi instellingen. ​@Edu2020 

• Auteur
  • Helper
  • 49 reacties
  • 10 augustus 2025

Dank je ga het proberen 

• 435 reacties
  • 10 augustus 2025
Anneke-Anna schreef:

Bij een modem-reset worden altijd de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dus ook de wifi instellingen. ​@Edu2020 

@Anneke-Anna , bij de v10 is dit niet waar als je kiest voor: “reset dit apparaat, zet terug naar fabrieksinstellingen”. WiFi password blijft bewaard.

Het is wel waar indien je kiest voor: “reset wifi, zet terug naar fabrieksinstellingen”. Dan heb je het wifi password op de sticker nodig.

Toevallig vanmorgen “reset dit apparaat” gedaan en wordt het modem password gereset evenals een aantal andere waarden maar NIET het wifi password. Ik heb die reset gedaan vanaf een IPad en had na deze actie gewoon weer wifi net als mijn overige apparaten.

Voordat je de reset bevestigt wordt deze info (wel of geen WiFi password reset) ook getoond op de v10.

(Mijn v10 firmware versie is V10.C.25.01.04)

Overigens heb ik geen ervaring met een handmatige reset mbv een paperclip aan de achterkant van de v10. Gelukkig nooit nodig geweest.

• Auteur
  • Helper
  • 49 reacties
  • 10 augustus 2025

Ik heb v12

• 435 reacties
  • 10 augustus 2025
JohnAnneke schreef:

Ik heb v12

Daarom vroeg ik al eerder welk modem je hebt. Maar dan trek ik me terug en hoop dat je probleem snel wordt opgelost. Succes!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2871 reacties
  • 11 augustus 2025

Maar goed, voordat het helemaal een warboel wordt, het ging ​@JohnAnneke om de EZVIZ cam die niet meer online kwam. Hopelijk werkt het nu weer. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17229 reacties
  • 11 augustus 2025

Het dwaalt een beetje af inderdaad, ik ben ook benieuwd of het lukt met de tip van Anneke-Anna 🙂

• Auteur
  • Helper
  • 49 reacties
  • 11 augustus 2025

Ja gelukkig werkt het allemaal weer bedankt hoor gr John

Reageer