Skip to main content

Goedemiddag,

Deze vraag is al meerdere keren aan bod gekomen op het Forum, ik heb er verschillende topics over gelezen, maar de oplossing lijkt niet eenvoudig.

Ik heb KPN internet buitengebied (met 4G-kastje). Sinds een aantal weken heb ik een IP-adres in Ieper, Belgiƫ, dit terwijl ik in het midden van Nederland woon. Ik voel mij beperkt in mijn internetgebruik en wordt slecht geholpen bij de klantenservice (een abonnement is toch 50 euro per maand inmiddels). Tot nu toe is er geen oplossing gekomen, dit terwijl ik twee weken geleden al voor het eerst heb gebeld.

Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit probleem opgelost te krijgen. Ik wil gewoon een Nederlands IP-adres, ik woon in Nederland en heb een abonnement bij KPN. Ik gebruik geenĀ VPN.

Hallo @Rozanne Versendaal ,

Vervelend als de klantenservice je niet kan helpen.

Als je alvast je privƩgegevens invult op je profiel (alleen zichtbaar voor KPN-medewerkers) kan iemand van KPN wellicht meekijken.


Ik heb mijn gegevens ingevuld!


Hi @Rozanne Versendaal, welkom hier. 4

Wat gek dit. Ik denk echter graag mee. Wat krijg je te zien als je een IP-location test doet? Zou je hier een screenshot willen plaatsen? Uiteraard je IP-adres verbergen.Ā 

Maakt het ook nog uit of je dit doet zonder het 4G kastje aan? Dus alleen met de vaste modem aan.Ā 


Hier zie je het IP-adresā€¦Ā 

Ā 


Bedankt voor je reactie. Het maakt niet uit of we het 4G-kastje aan hebben staan of niet. We hebben nu al twee maanden dit IP-adres en we willen er heel graag vanaf.


Duidelijk, ik zie inderdaad Belgiƫ staan. Voor de duidelijkheid voordat ik het hier navraag, het gaat om je IP-adres eindigend op 46?


Ja, dat klopt inderdaad!


Dankjewel, ik ga hier navraag over doen en kom er zo snel mogelijk op terug zodra ik een reactie heb.Ā 


@Rozanne Versendaal, zoals beloofd een terugkoppeling. We hebben de oorzaak kunnen achterhalen en de mensen die dit beheren gevraagd om dit recht te zetten. Ik verwacht dat dit uiterlijk deze week in orde is en dat je dan netjes Nederland als locatie ziet.Ā 


Dat zou heel mooi zijn, we houden het in de gaten en anders zal ik het weer laten weten 🙂!


Hallo @Alex_P, we hebben helaas nog steeds hetzelfde probleem (en nog hetzelfde IP-adres). Zou je hier nogmaals achteraan kunnen gaan? Het probleem duurt inmiddels al meer dan een maand 😞!


HalloĀ @Alex_P, we hebben helaas nog steeds hetzelfde probleem (en nog hetzelfde IP-adres). Zou je hier nogmaals achteraan kunnen gaan? Het probleem duurt inmiddels al meer dan een maand 😞!

Ik zie het, mijn oprechte excuses! Ik heb die mensen wederom aangesproken en ga dit nu ook zelf in de gaten houden. Ik kom hier sowieso de 9de op terug, ik lees dat die beste man dan terug is van vakantie.Ā 


Hi Rosanne, ik heb een terugkoppeling gehad dat dit met de update van vrijdag goed moet komen te staan. Een beetje achtergrondinformatie mocht je het interessant vinden, wij maken gebruik van Maxmind, zij beheren dit. Dus wij hebben nu nogmaals het verzoek doorgezet om dit te fixen.Ā 


Hi Alex, dankjewel weer voor je reactie. Ik houd het in de gaten en hopelijk is het dan vrijdag opgelost! Anders laat ik het volgende week weer weten...


HoiĀ @Alex_PĀ , we hebben nog steeds hetzelfde probleem. Is er echt niet iets aan te doen? :(


Wellicht dat het dubbel gaat maar je kan zelf ook de verandering aanvragen:

Ā 

https://www.maxmind.com/en/geoip-location-correction


Wat gek weer, ik ga hier wederom navragen waarom dit afgelopen vrijdag niet is gedaan. Ontzettend sorry dat het zo lang moet duren.Ā 


@Rozanne Versendaal, het heeft even geduurd maar de aanpassing is nu doorgevoerd. Je IP-adres staat nu eindelijk in Nederland.Ā 

Ik zie echter ook dat het opĀ www.ip-adres.nlĀ nog niet is aangepast, dat komt nog. Je hoort er in ieder geval geen last meer van te hebben.Ā 


Hoi!

Het is opgelost, wat fijn! Veel dank voor je inspanningen!

Hartelijke groet,

Rozanne