Skip to main content

Een tijdje geleden heb ik de wifi check gedaan met behulp van mijn ipad. Buiten dat mijn wifi niet verbeterde, kan ik geen verbinding meer maken met mijn ipad. 
Router opnieuw opstarten, netwerkinstellingen en terug naar fabrieksinstellingen (ipad) heb ik allemaal al gedaan. Alle andere devices hebben geen probleem met de wifi.

De ipad heeft ergens anders geen probleem met wifi. Iemand een oplossing ?

 

Goedemorgen @Nalie en welkom hier op ons forum!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je iPad na de wifi check geen verbinding meer kan maken met de wifi dus goed dat je hier melding van maakt. Fijn dat andere devices hier geen last van hebben, dat betekent dat het probleem niet in de wifi zelf zit. Wat ik in dit geval eens zou proberen, is om de iPad het desbetreffende wifi netwerk eens te laten 'vergeten' en dan vervolgens opnieuw verbinding maken. Je dient het wachtwoord/sleutel dan ook (eenmalig) opnieuw in te voeren. Zou je dat eens wille proberen en kijken of je iPad weer verbinding kan maken met de wifi?


Dat heb ik inderdaad geprobeerd en werkt niet. Tevens als ik bij mijn ouder zit werkt hij wel op hun wifi. Het ligt dus niet aan de ipad.


Bedankt voor de terugkoppeling @Nalie!

Ik snap wat je zegt alleen omdat je op andere apparaten wel gewoon verbinding kunt maken met de wifi, ligt het ook niet meteen aan de wifi. Als dat zo zou zijn, dan zouden andere apparaten in huis ook problemen moeten ervaren. Is het desbetreffende wifi netwerk wel zichtbaar op je iPad? En welk type Experia Box heb je in gebruik? Heb je daar misschien ook nog andere apparatuur (zoals versterkers o.i.d.) op aangesloten?


Sorry voor de late reactie.

Ik heb een experia box v10 en experia wifi versterker.


Sorry voor de late reactie.

Ik heb een experia box v10 en experia wifi versterker.

En is jouw wifi netwerk wel zichtbaar op je iPad (staat deze in de lijst met beschikbare draadloze netwerken)? Ik kan dit namelijk ook niet meteen plaatsen. Heeft het eerder trouwens wel goed gewerkt?


Ik kan gewoon het wifi netwerk selecteren in de lijst. Hij maakt alleen even verbinding en daarna niet meer. Tot de wifi test heeft hij het altijd gedaan. Ook als ik bij iemand anders ben doet hij het gewoon.


Wat voor type iPad gebruik je, welke versie? Verder begrijp ik dat je ook een wifi versterker gebruikt; welke precies? Gaat het om super wifi, KPN Experia Wifi of is het misschien iets wat je zelf hebt aangeschaft? En als je deze uitschakelt, kan de iPad dan wel verbinding maken met het draadloze netwerk (en behouden)?


Het betreft een ipad air. Ik heb 2x de kpn experia wifi versterker. Ik heb hem beneden ontkoppeld en nu doet de ipad het wel. Hoe het nu op te lossen ?


Wat gebeurt er als je de Experia wifi nu weer gewoon aansluit? Eigenlijk verwacht ik dat je iPad daarna ook weer gewoon verbinding moet kunnen maken met het wifi signaal van de Experia wifi!