Skip to main content
Vraag

iPad verliest steeds wifi-verbinding met KPN Box 12

• August 21, 2026
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik was in het begin van het jaar in bezit van 1 Apple iPad 11-inch WI-FI 128GB (Mrt. 2025).

Daarnaast bevonden zich nog 2 i-Phones in de woning.

Begin van het jaar viel de i-Pad meerdere keren per dag van de wifi.

Na enkele weken Apple gebeld en alles meerdere keren doorgenomen en opgestart etc..

Tevens KPN in geschakeld.

Van Apple heb ik inmiddels de 2e nieuwe i-Pad . Bij alle drie bleef het probleem.

Van Kpn heb ik inmiddels een nieuwe router KPN Box 12b, 2 nieuwe ontvangers, 3 nieuwe versterkers en alsmede alle voedings- cq verbindingskabels vervangen. (monteur KPN)

Alles geprobeerd. Alle Apps eraf en met tussen pose weer teruggezet.

Ik heb met Apple en KPN gezamenlijk 31 uren getelefoneerd en ben nu 7 maanden verder.

Wat schetst mijn verbazing!! Het probleem doet zich nog steeds voor.

Ik zet nu tientallen malen per dag de wifi aan en uit op het apparaat.

Let wel, met de beide telefoons hebben wij geen enkel probleem.

Apple weet het niet meer en KPN ook niet.

Ik wil wel kwijt dat ik door beide partijen prima ben geholpen.

Is mij geadviseerd om het probleem hier te plaatsen. Vandaar…

Speelt dit probleem zich nog bij iemand anders en heeft iemand een oplossing?

Ik ben benieuwd.

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Doruske . Welkom hier en wat ontzettend vervelend dat je hier na zoveel tijd en na alle inspanningen van zowel Apple als KPN nog steeds tegenaan loopt. Fijn om te lezen dat je ondanks alles wel goed bent geholpen door beide partijen.

Omdat inmiddels zowel de iPad als de Box 12b, versterkers en bekabeling zijn vervangen, zou ik graag nog één gerichte test willen voorstellen. Zou je de iPad eens voor langere tijd willen verbinden met de persoonlijke hotspot van één van de iPhones? Je maakt dan op één van de telefoons een hotspot aan en verbindt de iPad daarmee met internet.

Het is daarbij vooral belangrijk om de iPad niet slechts een paar minuten te testen, maar hem bijvoorbeeld een aantal uren of een hele dag op deze hotspot aangesloten te laten. Kun je op die manier blijven werken zonder dat de verbinding wegvalt, dan geeft dat ons namelijk een belangrijke aanwijzing dat we verder moeten kijken naar de wifi-verbinding thuis. Valt de iPad ook via de hotspot regelmatig weg, dan is dat juist weer relevante informatie voor de verdere diagnose.

Laat vooral weten wat je tijdens deze test ervaart. Na zeven maanden zijn we inmiddels wel toe aan een verbinding die gewoon verbinding blijft maken, in plaats van een fulltime hobby met wifi-instellingen. 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2026

Zoals geadviseerd heb ik de gehele dag en avond de hotspot gebruikt van een van onze telefoons.

echter het voorval blijft zich gewoon herhalen.

dus daar ligt het ook niet aan.

maar toch bedankt voor het advies.

”baat het niet dan schaadt het niet”.