Skip to main content

Door de aanleg van glasvezel van KPN heb ik een andere router. Na het koppelen van mijn IPhone 13 heb ik het volgende probleem. Mijn Iphone schakelt niet automatisch naar wifi, maar naar 5G.(automatisch verbinden staat aan) Als ik van buiten kom, blijft hij op 5G. Ik heb de IPhone al opnieuw opgestart, maar er is geen verbetering. 

Je hebt het nieuwe wifinetwerk dus ingesteld op jouw iPhone 13 en je hebt automatisch verbinden aanstaan, maar toch verbindt jouw toestel niet automatisch als je thuis komt. Dat is wel bijzonder, @MargrietHilde. Heb je ook al geprobeerd om de netwerkinstellingen van jouw iPhone te resetten? Dit doe je zo:

Als je iOS of iPadOS 15 of hoger gebruikt, tik je op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als je iOS of iPadOS 14 of lager gebruikt, tik je op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als een iPhone of iPad geen verbinding kan maken met een wifinetwerk - Apple Support (NL)

Ik ben benieuwd of dit helpt!


Reageer