Skip to main content

Ik maak gebruik van een Experia Box 12 en 2 Wifi-versterkers.   In de KPN Thuis app  zie ik niet alle apparaten waarmee ik ingelogd ben. Ik zie alleen mijn oudere Apple apparaten. Mijn nieuwere iPhone & iPad’s zie ik niet als verbonden met het netwerk. Hoe kan dat en hoe kan ik ze wel zien?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Die nieuwe apparaten veranderen elke 5 minuten hun MAC adres waarschijnlijk. Dit is om privacy redenen. Mogelijk hierdoor zijn ze niet zichtbaar in de app.


Hallo @Lavendel3 

Nieuwe(re) telefoons en tablets kunnen hun identiteit verbergen door een willekeurig MAC-adres uit te zenden. Op die manier kan je niet ‘gevolgd’ worden. Hierdoor herkent ook de app KPN Thuis dit device niet meer, met onzichtbaarheid als gevolg.

Dit kan je uitzetten. Zoek in de WiFi instellingen op de telefoon/tablet naar MAC-adrestype (Android) of Privéadres (iOS)


Dank voor de uitleg. Ik zie op mijn nieuwe iPhone inderdaad een ander Wifi adres dan gisteren . Ik zie in Instellingen bij Privédoorgifte ( bèta) dat ik dit uit/aan kan zetten. Ik heb het bij wijze van test aangezet om te kijken wat er gaat gebeuren.


Nee, volgens mij is dat wat anders @Lavendel3 . Ik bedoel Privéadres in de wifi instellingen.

Privé wifi-adressen gebruiken op iPhone, iPad, iPod touch en Apple Watch - Apple Support (NL)

 


Is MAC adres hetzelfde als WIFI-adres?? Ik zie op mijn iPhone en iPad’s nog steeds de zelfde Wifi-adressen als een paar dagen geleden. Terwijl ik deze WIFI-adressen niet zie als  in de KPN thuis app. 

 


Ik heb het scherm gevonden. Het WIFI adres wijzigt niet in de loop van de tijd. Maar de tekst; “door het gebruik van een privé-adres kan je iPhone minder worden gevolgd via verschillende wifinetwerken” lijkt mij de verklaring dat het apparaat niet gezien wordt in de KPN thuis app. Bedankt dit lijkt me duidelijk. Wel bijzonder dat KPN suggereert dat  alle ingelogde apparaten in de app zijn te zien. KPN moeten dit toch ook weten. Een toelichting had mijn vraag kunnen voorkomen. BEDANKT.


Hoi @Lavendel3 , graag gedaan.

Pas sinds iOS 14 is deze functie bij Apple devices beschikbaar. Android biedt dit sinds Android 9.
KPN zal dit ook weten, maar de informatie verstrekking loopt duidelijk achter. Actiepuntje ... :thinking: