Skip to main content
Vraag

IPv6 op v10a

  • April 20, 2019
  • 18 reacties
  • 902 keer bekeken

MachielAtsma
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
Waneer komt ipv6 naar modem v10A??
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

wjb
Wijsgeer
  • April 20, 2019
Dat is een goede vraag, IPv6 is actief geweest op de V10A maar dat leverde zoveel problemen op dat dit weer uit gezet is.

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • April 22, 2019
Eens. Ik heb er weinig over gehoord de laatste tijd dus ik heb het nagevraagd. Zodra ik meer weet deel ik het hier.

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • April 30, 2019
En een reminder er achteraan 🙄

wjb
Wijsgeer
  • April 30, 2019
En een reminder er achteraan 🙄
Vervelend hè, als je geen antwoord krijgt van je eigen organisatie.
Goed dat je toch even een update plaatst, dan weten we dat dit topic jouw aandacht in ieder geval niet is ontglipt. ☺️

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • May 21, 2019
Tot op heden heb ik geen antwoord gekregen wanneer IPv6 ondersteuning volgt. Eerst wordt een final versie gemaakt van de 193-release voor de VPN issues (mogelijk met een ander versienummer) en er wordt gewerkt aan het issue in Speedtest goed maar pagina's laden traag. Die zaken zijn bevestigd. Over andere features/fixes wordt nog niet gecommuniceerd. Dat IPv6 gaat komen voor de V10A is een feit, wanneer weet ik niet. Een teleurstellende reactie na een maand wachten, daarvoor excuses.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • May 28, 2019
Tot op heden heb ik geen antwoord gekregen wanneer IPv6 ondersteuning volgt. Eerst wordt een final versie gemaakt van de 193-release voor de VPN issues (mogelijk met een ander versienummer) en er wordt gewerkt aan het issue in Speedtest goed maar pagina's laden traag. Die zaken zijn bevestigd. Over andere features/fixes wordt nog niet gecommuniceerd. Dat IPv6 gaat komen voor de V10A is een feit, wanneer weet ik niet. Een teleurstellende reactie na een maand wachten, daarvoor excuses.
Wanneer wordt de final versie van de 193 release uigerold?

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • June 1, 2019
Wanneer wordt de final versie van de 193 release uigerold?

?? @Joran

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 4, 2019
Sorry voor de late reactie. Het is nog niet bekend wanneer 193 naar iedereen uitgerold wordt, er wordt nog steeds aan gewerkt.

  • Topper
  • September 19, 2019
Is er al wat meer bekend? Ik heb sinds kort een KPN aansluiting met een Experiabox v10a en glasvezel (in Nijmegen). Op mijn LAN deelt het modem (globale) IPv6-adressen uit aan clients, maar ik heb desondanks geen IPv6-connectiviteit met de buitenwereld.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 23, 2019
Evenals @Joran kan ik helaas nog geen datum noemen. Wees er van verzekerd dat ik dat laat weten, zodra dit nieuws bekend is.

  • Topper
  • October 29, 2019

Hoi!

Is er inmiddels al meer bekend hierover?

Zo te lezen op de fora zijn we inmiddels (ruim?) een jaar verder m.b.t. de software-update ;)?

Hier dezelfde situatie als @MarcoD, geen IPv6 connectiviteit naar buiten, maar krijg wel een IPv6 adres vanuit Experiabox.


Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • October 29, 2019

Hoi@JoeyNL, als het een beetje meezit tegen het eind van het jaar. De update zal eerst worden getest door het testteam (bestaande uit KPN medewerkers), als er geen problemen worden gevonden begint een gefaseerde uitrol. Geen beloftes maar er wordt wel aan gewerkt.

Als je problemen ervaart met diensten over IPv6 kun je dat oplossen door een fabrieksreset uit te voeren. Volgens mij zijn we vergeten dat in dit topic te melden :slight_frown:


  • Deelnemer
  • January 24, 2020

@Joran het jaar 2019 is inmiddels alweer een tijdje afgelopen. Is er al nieuws?


Erwin van KPN
Moderator

Helaas. Een tijdje terug is er een nieuwe release geweest: https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-v10a-v5-00-31-build420-485099

Hier zijn de prangende issues, waar een deel van onze klanten dagelijkse hinder van ondervond, opgelost met goed resultaat. We zullen verder moeten afwachten. 


  • Topper
  • February 2, 2020

Op mijn Experiabox V10A heb ik inmiddels automatisch gekregen firmware  v5.00.31 build420: 
Bij “Network / IPv6“ kan ik internet protocol V6 instellen op “IPv6 - Automatic” of “Disable”.
→ Aangezet werkt de IPv6 goed en ik merk geen vertragingen op IPv4 websites.
 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 3, 2020

Werkt hier ook prima met IPv6 op de V10a
Stond hier vanzelf op Automatic


  • Topper
  • February 4, 2020

Hi @Erwin_, nee hij is direct op de glas aangesloten! Heb wel zelf een DMZ naar mijn eigen router achter de Expirabox, maar dat moet geen verschil maken.


  • Deelnemer
  • November 7, 2020

Misschien moet iemand bij KPN deze pagina updaten https://www.kpn.com/service/internet/ipv6.htm

Daar staat nog steeds:

Op dit moment zijn de KPN Experia Box V8, V9, V10 en V10a al geschikt voor IPv6. De V9 en de V10 zijn voor IPv6 ook al in gebruik. De verwachting is dat vanaf het najaar ook de V8 en de V10a in gebruik worden genomen.