Skip to main content

Toen ik in deze woning kwam was het isra punt al vrij fragiel. De bedrading en wandcontactdoos hing zon beetje  uit de muur. Toch had ik een prima internet verbinding. Na wat herinrichten met meubels ben ik verongeluk tegen de stekker gestoten met als gevolg dat de draadjes eruit zijn gegaan. Vanuit de muur komt er een kabel met 4 kleine draadjes in de kleuren blauw, rood, oranje en wit. 
Nou weet ik dat ik de rode en blauwe moet hebben maar weet iemand hoe ik die in het isra punt moet verbinden?
 

Hallo @Diederik1987 ,kun je een foto plaatsen?


 


Hallo @Diederik1987 rood en blauw verbindt je met de punten A en B op de contactdoos, de contactdoos schroef je vast en daaroverheen de afsluitende deksel met de varkenssnuit.

Succes.

 


Hallo @Diederik1987 

Die rode draad kan onder het 2de schroefje vanaf links en de blauwe draad kan onder het 4rde schroefje vanaf links, die blauwe draad rechts (doorlussing) zou in principe weg kunnen.


Dank voor de reacties! 
Ik ben zo a-technisch als de pest dus voor de zekerheid:

  • -moeten die draden nog worden gestript?
  • en moeten de draden onder het schroefje of onder het metalen plaatje wat onder het schroefje zit? 

     

 

 

 

Dank voor de reacties! 
Ik ben zo a-technisch als de pest dus voor de zekerheid:

  • -moeten die draden nog worden gestript?
  • en moeten de draden onder het schroefje of onder het metalen plaatje wat onder het schroefje zit? 

     

 

Gestript, want het koper moet contact maken.

Gebruikelijk is onder het plaatje, maar onder het schroefje maak hij ook contact. 

 

Ik vind hem wel erg geoxideerd. Dus als je storing ervaart weet je waar je het zou kunnen zoeken.

Is dit een origineel isra? Of binnengeleiding 

 


@Diederik1987 : Ik lees allemaal zeer goede adviezen hierboven. Mocht het niet lukken of je ziet dat het modem aldoor gaat herstarten. Laat het mij weten en dan plannen we samen een monteur in. Die zal (exclusief eventueel meerwerk) kosteloos zijn.