Skip to main content

Eerder deze maand is mijn glasvezel pre-order eindelijk opgeleverd, maar mijn pre-order was nog uit de tijd dat 500/500 verbinding de hoogste snelheid was.

Ik heb gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik erachter kwam dat mijn huidige abonnement even veel kost als een nieuw 1000/1000 abonnement. Volgens de klantenservice kon ik direct gratis omgezet worden naar 1000/1000, dus gelijk maar in orde gemaakt.

Aankomende vrijdag zou waarschijnlijk het 1000/1000 abonnement actief worden en ik had gevraagd of er nog iemand moest langskomen om apparatuur te vervangen of iets dergelijks, maar dit was allemaal niet nodig omdat het een ‘virtuele’ upgrade was volgens de persoon aan de lijn.

Nu zie ik in de bevestigingsmail en de MijnKPN app dat er wel degelijk een monteur is ingepland voor 4 augustus.

Mijn vraag is nu: is dit inderdaad nodig? Zo niet, dan kan die monteur misschien op voorhand al afgezegd worden zodat deze persoon niet voor niets komt.

Ik heb ter referentie een foto toegevoegd van de huidige setup, zodat anderen misschien kunnen zien of deze apparaten al geschikt zijn voor de nieuwe snelheid.

De rode kabel gaat naar een FritzBox 7590 overigens, die zou sowieso in orde moeten zijn.

Ja dit is nodig, de GPON Optical Network Terminal verdwijnt er wordt vervangen voor een XGSPON kastje, naast dat deze veel meer aan kan. (tot 10gb) ziet hij er ook nog eens een stuk mooier uit.

 

De monteur zal hier zo'n 5 a 10 minuten voor nodig hebben + eventueel een wifi check als u dat wenst.


@Ik_Hussel Duidelijk! En voor mijn info: is dit het zwarte kastje wat vervangen gaat worden of de witte ernaast (die voor zover ik dacht passief was)?

Het zwarte kastje zit namelijk redelijk los aan de muur, dus het zou mooi zijn als dat degene is waar ze mee bezig gaan 😛


Ze worden beide vervangen voor 1 geheel.

 

 


@Ik_Hussel Daar hoopte ik al op, mooi!

Bedankt voor de snelle reacties! 😁


You're welcome 💁‍♂️


Ze worden beide vervangen voor 1 geheel.

 

 

Ze worden natuurlijk niet beiden vervangen. Het losse zwarte kastje wordt vervangen voor een ander zwart kastje dat over die witte wordt geschoven. Die witte blijft waar die was en wordt niet vervangen..


@Ik_Hussel @Ward_  De Gpon bij mij kan 1 GB snelheid aan. Mocht ik overwegen om een 1GB abo ( nu nog 100 /100) te nemen wordt die Gpon dus vervangen voor een XSGpon ? Die logica ontgaat mij ook even…..


De logica ontgaat me bij veel meer dingen sinds ik bij KPN zit😅 Zojuist een medewerker gesproken. Wilde alleen een monteursafspraak annuleren, maar blijkbaar is dat heel erg complex en moet ik daar 4x (!) voor in de wacht worden gezet. Het mag wat kosten blijkbaar😂 
 

sorry hoor, even van me afzeiken… Dat krijg je nu eenmaal na zulke onzinnige telefoontjes.


Hallo @HansaanZet beleid van KPN, als je kiest voor een Gigabit-abo wordt de G-PON-kast vervangen door een XGS-PON-kast.

GPON kan namelijk 2.5Gbit/s down aan en 1Gbit/s up.

XGS-PON kan 10/10Gbit/s up/down aan.

 


@JanD 

Hallo @HansaanZet beleid van KPN, als je kiest voor een Gigabit-abo wordt de G-PON-kast vervangen door een XGS-PON-kast.

GPON kan namelijk 2.5Gbit/s down aan en 1Gbit/s up.

XGS-PON kan 10/10Gbit/s up/down aan.

 

En die monteurs hebben het al zo druk 😂😎


De logica ontgaat me bij veel meer dingen sinds ik bij KPN zit😅 Zojuist een medewerker gesproken. Wilde alleen een monteursafspraak annuleren, maar blijkbaar is dat heel erg complex en moet ik daar 4x (!) voor in de wacht worden gezet. Het mag wat kosten blijkbaar😂 
 

sorry hoor, even van me afzeiken… Dat krijg je nu eenmaal na zulke onzinnige telefoontjes.

Wij op het forum hebben een luisterend oor. Opgelucht, nu je even van je af gepraat hebt?🙂


Ja lekker. Doet me goed. Ik blijf gewoon bij  m'n 200 MB (toch alles draadloos).