Skip to main content

Is de groene kabel een in 2004 gebruikte glasvezelkabel? Zo nee waarvoor is deze dan?

 

Hallo @gwendolyn je zou bij een postcode-check via www.kpn.com kijken of je in aanmerking komt voor internet via buitengebied, dan krijg je behalve een standaard modem een aanvulliend 4G-modem om de verbinding op te krikken.

Het alternatief is pairbonding die de snelheid kan verdubbelen.

Succes.

 


Nou ... met pairbonding word de snelheid verdubbeld. Dus 6 mbit zou 12 mbit worden. Geen 200 mbit.

Ik zou maar snel overstappen naar Ziggo als ik u was. Want da zal vast veel sneller zijn. Wellicht is daar 200 mbit met gemak haalbaar.

Zo te zien op mijn kaart heeft de andere wijk VVDSL (verglaasde straatkast) met 100 Mbit snelheid, en 200 Mbit als er pairbonding beschikbaar is. 

Dat is hier dus niet gedaan bij de kast waar een groot deel van deze woningen op zitten (wat eigenlijk een klein huisje is trouwens). En het andere deel van de woningen zit zelfs direct op de telefooncentrale van Uitgeest en die is een behoorlijk eind weg.

Mocht KPN plannen hebben om te verglazen in de komende jaren, dan is dat nu nog niet bekend gemaakt (en dat mag ik ook niet bekend maken). Hetgeen betekent dat het nog minstens een jaar zou kunnen duren. En waarschijnlijk langer als eerst E-Fiber mag aanleggen, en Delta nog een keer daarna.

Als de snelheid van KPN te weinig is dan is alleen Ziggo een snel alternatief op dit moment. Wachten op E-Fiber is het volgende alternatief. En KPN komt dan nog lang niet in beeld als snelle verbinding.

Sorry voor dit slechte nieuws...