Skip to main content

Dag allen,

Ik gok dat deze vraag onder thuisnetwerk valt, maar voor de zekerheid laat ik die categorisatie over aan meer ervaren mensen.

Ik ben laatst verhuisd in een nieuw gerenoveerd appartement in een appartementencomplex.
Ik probeer de internet aansluiting van mijn appartement te regelen, maar er is een kabel die dat in de weg zit.

Aanschouw de dader:

Het gaat om de linker grijze kabel met alle kleine kleurenkabeltjes die eruit komen. De UTP kabels gaan naar wat aansluitingen in de woonkamer; deze zijn verder irrelevant.

Volgens mijn verhuurder is de grijze kabel een directe verlenging van de originele KPN kabels; er zou geen probleem moeten zijn met aansluiten.
Twee KPN monteurs (waarvan eentje met ~27 jaar ervaring) herkennen de kabel echter niet als een KPN kabel. Een KPN kastje aansluiten was dus geen optie toen ze er waren.

Met deze twee meningen ben ik in de war over wat ik nu verder moet doen.

Voordat ik de klantenservice weer benader, wil ik wat zekerder zijn over de natuur van deze kabel en wat er ongeveer moet gebeuren. Kan iemand mij verder helpen met welke vervolgstappen ik kan/moet nemen met deze kabel?

Al vast veel dank! -Bauke

Update: monteur is langs geweest en heeft een begin gemaakt aan een ISRA punt. Helaas staat er nog geen signaal op de kabels; deze wordt in de mutatiekast geblokkeerd waar de huisbaas toegang tot heeft. 

Oftewel: ik moet nog een (laatste) afspraak maken waarbij dat kastje opengaat en een KPN-monteur die connectie kan opengooien.

Het waren een paar frustrerende weken, maar ik ben blij dat er eindelijk een eind in het zicht is!🙂 Wat mij betreft is deze topic afgerond!


@Ik_Combineer @NHendriks @Steve Mnt Nog een laatste pieker vraagje: is het gebruikelijk dat KPN een eigen slot plaatst op de mutatiekast van grotere gebouwen zoals een  appartement complex? Ik hoop dat monteur dan een sleutel zal hebben als hij komt

 


Hallo @Bauke Goede het lijkt me normaal dat KPN deze kasten afsluit, ik heb zo'n kast ergens in de straat staan die (gelukkig) ook op slot is.

Dus KPN zal ongetwijfeld een sleutel hebben van die kast(en).

 

 


Ja natuurlijk. Die kast is eigendom van KPN. Daar moet verder iedereen met z'n tengeltjes vanaf blijven. Het is heel normaal dat er een slot zit op zulke kasten. Ook van glasvezel, coax bij Ziggo, elektriciteit, riolering, het zit allemaal op slot.

Ik gok dat het een universeel hangslot is. 10-tallen kasten zullen gewoon te open zijn met dezelfde sleutel lijkt me...


Klopt helemaal! Het slot is van KPN en monteurs horen daar een sleutel voor te hebben. Wij kennen hem als 'sleutel 7', kom je verder ook nergens tegen in de KPN infrastructuur. 


Dank voor de antwoorden! Zeker prettig om mijn aanname bevestigd te hebben; werd vannacht al wakker met het idee dat ik nog een sleutel moest regelen!


Klopt helemaal! Het slot is van KPN en monteurs horen daar een sleutel voor te hebben. Wij kennen hem als 'sleutel 7', kom je verder ook nergens tegen in de KPN infrastructuur. 

Heb er gister nog een door gezaagd 😈 Was zo vast geroest dat een liter wd40 niet hielp. Gelukkig hebben wij reserve slotjes op de bus aangezien in ons gebied een hoop stapnet kasten staan. (Ben er zelf ook op aangesloten)


Klopt helemaal! Het slot is van KPN en monteurs horen daar een sleutel voor te hebben. Wij kennen hem als 'sleutel 7', kom je verder ook nergens tegen in de KPN infrastructuur. 

Heb er gister nog een door gezaagd 😈 Was zo vast geroest dat een liter wd40 niet hielp. Gelukkig hebben wij reserve slotjes op de bus aangezien in ons gebied een hoop stapnet kasten staan. (Ben er zelf ook op aangesloten)

Hahaha netjes. Hier in mijn gebied was het gros in de jaren '90 uitgelast en verwijderd, sommige panden zelfs volledig opnieuw naar binnen aangelegd. Heb in twee jaar tijd misschien drie keer naar een MK gemoeten 😅