Skip to main content

In een jaren 20 woning vind ik deze box als eerste aansluiting. En deze zit op een behoorlijk vervelende plek ivm de renovatiewerkzaamheden. Ik kom nergens de bekende lasdop tegen als ISRA. Is deze box dan het ISRA-punt? Idealiter zou ik 'm graag weg hebben, mag ik dat zelf doen?

Gr, Jim

 

 

Dat is een ISRA20 daar komt de koperverbinding op binnen ik zou hem niet wegdoen als u internet wilt via ons, of u moet glasvezel hebben.


Deze is van kpn en behoort tot het kpn netwerk. Hier komen meerdere lijnen op binnen. Ooit meerdere gebruikt op je adres kennelijk.

Als er geen glasvezel ligt waar kpn op levert blijft dit een actief leverpunt en mag ie niet weg. Ook als je geen kpn, t-mobile, youfone, Budget ofzo hebt.

Je kunt 'm wel loshalen mits de kabels blijven zitten. Daarna weer op de muur bevestigen.


Dat is het gezien de binnenzijde dus een hele oude ISRA20…

Dus als ik die (inpandig) wil laten verplaatsen/moderniseren moet ik dat via kpn regelen? Die schoenendoos zit op de etage midden tegen een muur geschroefd, had 'm graag ergens in een stopcontact-achtige setting weggewerkt. 


Waar komen die 2 draden vanonder de vloer vandaan? Ben je dat traject al eens nagelopen?

Is er beneden in de woning in de meterkast, of misschien in de kruipruimte niet een origineel ISRA punt?  Vaak is dat een dikke vieze koperkabel of een vrij dikke blauwe kabel, die ergens het huis binnen moet komen,… 

Dit lijkt me meer een splitsing van iets,.. Of dat het een oud ding is wat toebehoorde aan de telefonie voor de 2e verdieping ofzo, ik heb verder geen idee, ik ben geen kpn. 


Tussen de blauwe kabel die ik naar binnen zie vertrekken en die kast is alles weggewerkt in de muren…

Dit is mijn eerste aanknopingspunt zo te zeggen...


Volgens mij moet dat écht wel anders kunnen, denk ook wel dat er een nieuwe ISRA aan de kant van de blauwe kabel gemonteerd kan worden, dan heb je het aansluitpunt iig op de begane grond,.. Kun je vandaar uit weer allerlei nieuwe bekabeling trekken als je dat van plan bent voor bv internet/tv. Weet niet of dit ‘gratis’ kan, maar bij mij zit het ISRA punt in de meterkast direct aan de kabel gemonteerd.

 

Niet om het één of ander, maar die ouwe troep moet gewoon eens afscheid van worden genomen, zeker bij een degelijke renovatie.


Volgens mij moet dat écht wel anders kunnen, denk ook wel dat er een nieuwe ISRA aan de kant van de blauwe kabel gemonteerd kan worden, dan heb je het aansluitpunt iig op de begane grond,.. Kun je vandaar uit weer allerlei nieuwe bekabeling trekken als je dat van plan bent voor bv internet/tv. Weet niet of dit ‘gratis’ kan, maar bij mij zit het ISRA punt in de meterkast direct aan de kabel gemonteerd.

 

Niet om het één of ander, maar die ouwe troep moet gewoon eens afscheid van worden genomen,...

Dat was dus ook mijn idee om van deze box afscheid te nemen :p

Dan dus maar eens kijken of ik kan gaan backtracken tijdens de sloopwerkzaamheden (box zit 4 meter  boven de locatie waar de kabel van KPN de muur in gaat, dus dat moet lukken).


Kijk, jij hebt gewoon nu een eigen woning gekocht een woning heeft meestal meerdere woonlagen en je bent lekker aan het renoveren,…

Ooit heeft KPN die aansluiting naar binnengebracht. Logischerwijs lijkt het mij dat dat dan bij binnenkomst gevel in de MK of kruipruimte of woonkamer wordt geplaatst.

Misschien is dit punt wel ooit op verzoek van voorgaande bewoners zo verlengd/gerealiseerd naar de 2e woonlaag waar de voorgaande bewoner extra voor heeft moeten betalen? Heeft KPN daar een registratie van na zoveel jaren? Vast niet :yum:

Dan lijkt het mij ook dat het vrij eenvoudig te realiseren moet zijn, om het aansluitpunt kosteloos zijn oorspronkelijke plek weer te geven,.. Tenminste, als je ook diensten bij kpn wilt gaan afnemen,.. 

 

Er komt hier vast een slimme kpn’er langs met een mooie oplossing. 


Dat is het gezien de binnenzijde dus een hele oude ISRA20…

Dus als ik die (inpandig) wil laten verplaatsen/moderniseren moet ik dat via kpn regelen? Die schoenendoos zit op de etage midden tegen een muur geschroefd, had 'm graag ergens in een stopcontact-achtige setting weggewerkt. 

Hoeveel draadjes gaan erin?

Dit kan best ISRA20 heten, wil je VDSL dan strookt het toch echt niet met iets wat meer lijkt op een extra bel schakeling voor oude telefoons. Die 4 condensatoren moeten gewoon weg dan en dat metaalwerk (relais?) kan ik ook niet echt plaatsen.


Hi @JimO85! het is inderdaad zoals @Pauwerful zegt zo dat het zelf verplaatsen van dit punt niet mag. Je kan het best deze stappen volgen. Mijnaansluiting.nl zal na deze stappen contact met je opnemen over de mogelijkheden.