Skip to main content

Dit is in de meterkast

Dit zit in de woonkamer

Hallo @Bastanken1 

 

Het ziet er wel uit of er iemand behoorlijk aan het doe-het-zelf’en is geweest.

Zo te zien is het een geschikt ISRA punt en moet je het grijze DSL poortje van de Experiabox of Box 12 aansluiten op de WCD waar lijn op staat in de meterkast.

Of je ook een iTV abonnement kan afsluiten is geheel afhankelijk van de snelheid die je kan krijgen, dat kan je op de bestelpagina controleren door je postcode en huisnummer in te vullen, zie: https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv dan zie je daar of je ook een TV abonnement kan afsluiten.

 

Je noemt het niet maar als je ook  nog een vaste telefoon hebt dan kan je waarschijnlijk de WCD waar telf op staat aansluiten op de groene Phone1 poort van de Experiabox of Box 12 die je krijgt en dan de telefoon aansluiten op de WCD in de woonkamer, maar dat gedeelte ziet er echt amateuristisch uit.

Als je een DECT basisstation hebt kan je dat beter in de meterkast laten staan en rechtstreeks aansluiten op de groene Phone1 poort.


 


Hallo GeSp,

 

bedankt voor je reactie.

even voor de volledigheid,het is een huurhuis waar de vorige bewoner 50 jaar in heeft gewoond en waar mijn dochter vandaag de sleutel van heeft gekregen.

 

ik heb de postcode check gedaan met het volgende resultaat; Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar.

Op de Kpn site kan ik TV en Internet bestellen in een pakket met 50 mb download

misschien dan wel slim om een monteur dit te laten installeren


 

Dank u ,maakt het al iets duidelijker.


Hallo @Bastanken1 

 

Als ze alleen internet en TV wil dan hoeft dat niet, je hoeft dan alleen het modem op de WCD waar lijn op staat aan te sluiten, dat gedeelte ziet er nog wel goed uit.


Top ,dank je wel!

Als alles binnen is ga ik er mee aan de slag.


Hi @Bastanken1, welkom bij ons. 

Ik sluit me ook aan bij get schema van @Pauwerful. Dank ook aan @GeSp voor de toevoegingen. 

Laat je ons weten of het is gelukt? 


Omg 🤦🏻

Nou ja, het zal vast werken, maar het is geen officieel isra punt. Het ligt ook open.

Als je je het netjes wil hebben, en zekerheid, dan vragen om monteur/isra herstel.

 


Omg 🤦🏻

Nou ja, het zal vast werken, maar het is geen officieel isra punt. Het ligt ook open.

Als je je het netjes wil hebben, en zekerheid, dan vragen om monteur/isra herstel.

 

Voor de duidelijkheid, als het niet lukt kunnen we uiteraard een monteur aansturen. 


Ja, er zit geen plastic kap op. Ja, het is met zilvertjes afgewerkt.
Het verdient in ieder geval geen schoonheidsprijs.
Denk dat het plan was om DSL kabel op varkenssnuit links aan te sluiten.
en dan van Tel1 de varkensnuit rechts te gebruiken dit zal waarschijnelijk de telefoon infra in het huis zijn. Zoals op foto 2 te zien is. Sluit je de DSL kabel op het rechter varkenssnuit aan dan krijg je een bridgetap probleem