Skip to main content

ISRA aansluiting. Welke draadjes moet ik.hebben en ik vraag me af of.dit.wel het israpunt is 

 

 

Hier zie je welke draadjes je nodig hebt,Volgens mij heb je STAP58.

Als de ene combinatie niet werkt kan je de andere proberen.


Foto is niet heel helder maar stap58 heeft meer aders dan 4 paar, daar heb je 6 paar draden.. dit lijkt wel je invoerkabel, maar niet je ISRA, het ISRA is een koppelmedium dit is gewoon een kabel en dat betekend dat je ISRA ontbreekt en hiervoor kan een monteur aangevraagd worden voor herstel van het ISRA gezien deze officieel aanwezig moet zijn ( Het schakelpunt tussen KPN Infrastuctuur en Randapparatuur eventueel van andere providers, ISRA staat dan ook voor InfraStructuur/RandApparatuur.)

zou hier zelf niet mee aan de haal gaan ten eerste omdat het niet mag ten tweede omdat als er iets mis gaat ermee je het ook zelf gedaan hebt met alle gevolge van dien.


Nee @Daantje2022 

Dat is alleen de KPN buitenkabel die het huis binnenkomt. Heb jij een nieuw abonnement afgesloten?
Dan heb je recht op een installatiemonteur die hier een net IS/RA punt van maakt.
Het is niet de bedoeling dat je zelf met deze draden gaat “experimenteren”.


Ah oke.ik zal ff betere foto uploaden 

Installatiemonteur is verwijderd geen idee warom 

Nee is niet de bedoeling dat zelf mij ga experimenteren 

Op zich kan ik het zelf  wel aansluiten maar het is beter dat ik ff wacht.op een montuer en.ook.om dat het niet mag lees ik en geen  isra.apparatuur in bezit heb

 

Ja ik heb een nieuwe abo afgesloten zins 15 jan

 

 

 

 

Bedankt.voor snelle reacties

En.informatie 

 

M.v.g

Daniel


Als ik het goed zie lijkt het op een GPLK (Gepantserd Papier Lood Kabel). Het oude ronde PTT-lasdoosje wat ernaast ligt bevestigd mijn vermoedens wel eigenlijk. Dit type kabel werd naar mijn weten voor de introductie van STAP58 in 1958 gebruikt maar ik probeer zelf ook nog steeds uit te vinden tot welk jaartal dit kabeltype gebruikt werd.

 

Anyways, bij ‘moderne’ kabels, dus alles na STAP58 raad ik al af om hier zelf mee te pielen, vooral omdat er dan gewoon een monteur moet komen om een ISRA te plaatsen. Bij GPLK moet je er absoluut niet zelf mee aanrommelen, het zijn oude kabeltypes die toch wel een bepaalde handigheid vereisen. De kabellengte die er nu nog is moet volstaan om een nieuw ISRA te plaatsen maar als er schade ontstaat  waardoor het lood opnieuw aangesneden moet worden dan blijft er steeds minder over om mee te werken en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

 

Zoals al meermaals aangegeven zal hier gewoon een monteur bij moeten komen. @Jeroen_dB ik zie dat je al meerdere berichtjes geliket hebt, kan jij hier eens in duiken? @Daantje2022 hiervoor is het van belang dat je je profiel zo volledig mogelijk invult.


Bedankt voot de snelle reacties ik.blijf.er totaal van af en maak een afspraak.met de.montuer ik ga morgen nog wel even en betere foto op.knallen


Hallo @Daantje2022, zoals @NHendriks al aangeeft kunnen we langs deze weg prima een afspraak maken. Als jij jouw profiel invult, dan gaan we eens aan de slag. 

Als ik het goed zie lijkt het op een GPLK (Gepantserd Papier Lood Kabel). Het oude ronde PTT-lasdoosje wat ernaast ligt bevestigd mijn vermoedens wel eigenlijk. Dit type kabel werd naar mijn weten voor de introductie van STAP58 in 1958 gebruikt maar ik probeer zelf ook nog steeds uit te vinden tot welk jaartal dit kabeltype gebruikt werd.

 

Anyways, bij ‘moderne’ kabels, dus alles na STAP58 raad ik al af om hier zelf mee te pielen, vooral omdat er dan gewoon een monteur moet komen om een ISRA te plaatsen. Bij GPLK moet je er absoluut niet zelf mee aanrommelen, het zijn oude kabeltypes die toch wel een bepaalde handigheid vereisen. De kabellengte die er nu nog is moet volstaan om een nieuw ISRA te plaatsen maar als er schade ontstaat  waardoor het lood opnieuw aangesneden moet worden dan blijft er steeds minder over om mee te werken en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

 

Zoals al meermaals aangegeven zal hier gewoon een monteur bij moeten komen. @Jeroen_dB ik zie dat je al meerdere berichtjes geliket hebt, kan jij hier eens in duiken? @Daantje2022 hiervoor is het van belang dat je je profiel zo volledig mogelijk invult.